fotka

Can-am Renegade a Commander 2012 – exkluzivně přímo z Kanady!

  • vydáno: 18.7.2011
  • autor: Matěj Oliva

Zatímco u Outlanderu šokoval na první pohled zcela nový design, u Renegadu je vše na první pohled stejné a změnila se jen číslice napsaná na motoru. Když jsem ale měl možnost vidět odstrojený Renegade, čekal mě celkem šok. Vše je tu naprosto jinak, než jsme byli zvyklí.

Can-amRenegade 1000 a 800

Sportovnější stroj od Can-amu ukázal většinu stejných změn jako model Outlander, takže jen pro rekapitulaci: nový motor z Commanderu o objemu 1000 ccm a výkonu 82 koní, vedle toho starší osmistovka se 71 koňmi. Přepracovaná převodovka, nový rám, nová ramena. Základní Renegade je postavený na podvozku Fox nejnižší řady, verze X dostala tlumiče Fox Podium X. Stejně jako Outlander i Renegade je možné dostat s tříúrovňovým posilovačem řízení, nebo také zcela bez posilovače. Upravený je přední diferenciál s vylepšeným Visco-lockem.

Baterie je nyní pod sedlem, zcela nově je vyřešený vzduchový filtr, ke kterému se dá bez problému dostat po sundání sedla. Podstatně větší je chladič, který má dva okruhy, nově má Renegade i chlazení oleje. To vše ale má i Outlander. Renegade má oproti Outlanderu silnější brzdovou soustavu s novou pumpou a hlavně čtyřmi kotouči, v každém kole je jeden. Současná generace měla při hrubém zacházení problémy s držáky předních světel, ty se podařilo vyřešit montáží nových, kovových, navíc odlišně umístěných. Změnit bylo třeba i stupačky, které jsou teď pevnější a vydrží daleko hrubější zacházení jako delší skoky a nárazy.

Jízda

Jízda na Renegadu je hodně působivá. Litrový motor má obrovský zátah a točivý moment. To udělalo ze suverénního vítěze offroadových závodů ještě silnější zbraň. Nový podvozek od Boba Foxe je tvrdší a dovolí jezdci projet zatáčku ještě rychleji. Při pomalé jízdě je poměrně nepohodlný, ale jakmile stisknete plynovou páčku naplno, pobírá všechny nerovnosti a dává stroji dokonalou ovladatelnost. Podobně působivě fungují i nové brzdy, které jsou na rozdíl od Outlanderu částečně oddělené a lze tak s nimi počítat při nájezdech do zatáček a sjezdech, kde si můžete přibrzdit jen zadní kola.

Výkony motorů Rotax

Často se diskutuje o tom, jak jsou čtyřkolky silné. Jediná čtyřstovka je jednoválec, zbytek motorizací jsou vidlicové dvouválce. Zde je jednoduchý přehled výkonu motorů, kterými jsou osazovány čtyřkolky Can-am:

400 ccm – 32 HP

500 ccm – 40,4 HP

650 ccm – 60 HP

800 ccm – 71 HP

1000 ccm – 82 HP

Can-am Commander Limited

Model Commander zůstává stejný jako ve své premiérové sezóně. Dočkáme se ale nově verze X (sportovní verze s lepším podvozkem a dalšími doplňky) s homologací pro provoz na pozemních komunikacích. K tomu přišla ještě verze Limited, která má navíc střechu, poloviční přední sklo, síť za zadními sedačkami proti zpětnému proudění vzduchu, prémiový interiér se stříbrnými lemy a lehčí litá kola. V interiéru najdete pár zajímavostí - tou první je outdoorová GPS Garmin s foťákem zabudovaná do palubní desky. Ještě zajímavější je ale vestavěné audio, to podporuje připojení přehrávačů Apple, má USB vstup a 4x75W voděodolné reproduktory. Jízda terénem za doprovodu muziky může být celkem zajímavá. Motoricky je stroj stejný jako standardní model.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz