fotka

Arctic Cat – Wildcat 1000

  • vydáno: 28.7.2011
  • autor: Matěj Oliva

V březnu Arctic Cat letmo odhalil podobu svého nového projektu s volantem. Na rozdíl od modelové řady Prowlerů se jedná o čistě sportovní záležitost a nyní konečně uniklo více informací o chystaném stroji.

Wildcat je na první pohled ryze sportovní stroj a rozhodně si nehraje na užitnou hodnotu. Celá konstrukce je inspirována slavným závodem Baja 1000, kde Arctic Cat zvítězil už s upraveným Prowlerem. Wildcat je hodně nekompromisní stroj, designově se rozhodně nemá za co stydět a na první pohled působí hodně lehkým a sportovním dojmem. To v kombinaci s třinácti centimetry světlé výšky a silným dvouválcem slibuje hodně zajímavé svezení.

Podvozek

Zatímco motor už je starý známý, podvozek je zcela nový. Využívá nový systém zadního odpružení uloženého před zadním kolem a na středu, podobně, jako je tomu u Polarisu. Vepředu jsou klasická dvojitá A ramena. Přední i zadní zavěšení je hodně široké a využívá dlouhé zdvihy kol. To by mělo stroji dávat dobrou stabilitu a dobré jízdní vlastnosti nejen na pevných cestách, ale i na písku poště. O tlumení se starají plně nastavitelné jednotky Walker Evans Racing shocks. Na ramenou jsou obuta nová kola vyvinutá přímo pro Wildcat.

Rám

Na rozdíl od ostatních Side-by-side používá Wildcat obvodový rám, který vyniká svou pevností a odolností. Rozložení hmotnosti stroje je 40/60 s větší částí váhy na zadní části stroje. V rámu jsou sedačky umístěné co nejníže pro zachování nízkého těžiště stroje a tím zlepšení jízdních vlastností nejen v zatáčkách.

Motor

O pohon se stará v-twin o objemu 951ccm s rozvodem SOHC, čtyřmi ventily na válec a samozřejmě elektronickým vstřikováním paliva. Tento motor byl použit už v modelu Prowler 1000, nicméně pro Wildcat doznal řadu změn. Byla zvětšena škrtící klapka, díky které by měl mít motor rychlejší reakci na přidání plynu. Nový je výfukový systém 2-1 a zcela přepracován byl i systém airboxu a sání. Byla optimalizována i poloha motoru ve vozidle pro snížení hluku v kabině a dobré vyvážení stroje. Výkon je přenášený přes variátor s spojku s tlumičem reakce, která v extrémním zatížení může na milisekundu proklouznout a zvýšit tak točivý moment na kolech. Upravená je i převodovka, která má hladší a rychlejší chod. Pohon dvou, nebo čtyř kol, případně spínání uzávěrky se ovládá elektronicky tlačítkem na palubní desce. O brzdění se starají 4 kotouče umístěné v kolech.

Posilovač řízení

Wildcat využívá adaptabilní posilovač řízení, který slouží závoeň jako tlumič rázů, dokáže se přizpůsobit rychlosti stroje a přenést na volant ideální sílu. Posilovač řízení bere v úvahu točivý moment na volantu, odpor kol, rychlost a režim motoru, na základě toho vypočítá ideální sílu, kterou jezdci pomáhá. Posilovač by měl ale nechávat řidiči dostatek zpětné vazby od řízení.

Interiér

Interiér je zcela přizpůsoben sportovní jízdě, najdete tu ergonomické sportovní sedačky, Ty poskytují dostatečnou oporu pro tělo a v kombinaci s tříbodovými pásy by měly jezdce udržet vždy v ideální poloze. Oproti konkurenci vyniká Wildcat montáží trubkových dveří s výplní, díky kterým je nastupování jednodušší, než u klasických síťových. V interiéru najdete klasickou palubní desku, plynule nastavitelný volant a schránku před sedačkou spolujezdce.

Wildcat bude dostupný ve dvou barvách – černé metalíze a zelené. Stroj bude osazen LED světly hned v základu. I na sportovním stroji se myslelo na náklad a na zadní straně je prostor pro upevnění kanystrů, nebo plastových boxů. V interiéru je zásuvka na 12 voltů a alternátor je dostatečně dimenzován pro osazení navijákem, nebo přídavnými světly. K dispozici bude samozřejmě celá řada příslušenství od střechy, přes ochranné rámy, nárazníky, přední sklo a mnoho dalšího.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz