fotka

Novinky Polaris 2012

  • vydáno: 4.8.2011
  • autor: Matěj Oliva

Po smršti novinek od konkurence i Polaris prozradil, na čem se celý rok pracovalo. Letos šla továrna cestou vylepšení a inovací, už v zimě byl představen Polaris RZR XP 900 a teď i RZR 570 představený v předchozím článku, ale i zbytek novinek rozhodně stojí za to.

Ranger Diesel

Vozidla UTV se z dřívějších univerzálů vyvinula až do speciálů pro sport a pro práci. Polaris tuto filozofii dotahuje do detailu a osadil své pracovní UTV Ranger dieselovým motorem a přidal druhou řadu sedaček. O pohon se stará tříválec o objemu 904 ccm, který známe už z loňska. Motor je uložen v silenblocích a měl by do karosérie pouštět jen naprosté minimum vibrací.

Vše je zcela přizpůsobeno práci. Ranger je osazen silnějším alternátorem, který může napájet bohatou řadu příslušenství, jako jsou světla, navijáky nebo topení. K dispozici je možnost úplného uzavření karosérie a mnoho dalšího. Zajímavá je schopnost utáhnout až jednu tunu. Ostatní vlastnosti Rangeru se nijak nevymykají vysokým standardům Polarisu. Podvozek má nezávislé zavěšení na dvojitých A ramenou s možností nastavení. K dispozici je samozřejmě pohon 4x4 s uzávěrkou.

Polaris Ranger 800 HD

Čistě pracovní HD je velice oblíbeným strojem pro náročnou práci s trochou zábavy. Je osazen všemi nezbytnostmi, jako je posilovač řízení, náhon všech kol a kvalitní podvozek. Pro letošek se dočkal inovace v podobě motorové brzdy na dvouválcové osmistovce. Ta umožňuje velice dobrou kontrolu nad strojem v prudkých sjezdech. HD bude k dispozici v několika barvách včetně camo, dřevěné a ve dvou limitovaných edicích.

RZR

Je zajímavé, že Polaris sáhl k úpravám nejnovějšího RZR 900 XP hned půl roku po jeho velkolepém představení, u kterého jsme nemohli chybět. Pro sezonu 2012 se zapracovalo na podvozku, tlumiče Fox nyní budete moci do jisté míry nastavovat přímo z kabiny. Nové je také uložení motoru pro snížení celkové hlučnosti stroje. Drobně pozměněná je i geometrie řízení, které by mělo být lehčí, posilovače se ale XP prozatím nedočkalo.

Všechny RZR prošly drobnými úpravami karosérie pro snížení prašnosti v jejich interiéru a zvýšení odolnosti při jízdě náročným terénema také při převrácení stroje. Myslelo se i na čtyřmístné RZR4, které dostalo nový design v duchu celé modelové řady a nový podvozek od Foxu. U všech RZR budou k dispozici nové barevné variace, nebude chybět ani Robie Gordon Edition a další varianty. Naprostou novinkou mezi RZR je pak model 570, o kterém jsme psali v samostatném článku.

Polaris Sportsman XP 850

Vlajková loď Polarisu byla představena v roce 2009, letos dostala řadu inovací směřujících především k navýšení výkonu, který začíná být novým srovnávacím měřítkem ve světě ATV. Paralelní dvouválec prošel několika úpravami, dostal nový airbox, elektroniku a časování a výsledkem je slušných 77 koní. Úpravy budou navíc k dispozici jako upgrade pro model XP 850, XP 850 EPS a Sportsman Touring 850.

Ostatní stroje modelové řady Sportsman jsou inovovány především ve znamení drobných úprav, nových barev a hlavně limitovaných edicí, kterých bude pro letošek opravdu požehnaně.

Konec Outlawu!

Překvapením je zpráva o ukončení modelové řady Outlaw. Poté, co byl z nabídky stažen model MXR 450 a 525, chybí v nabídce pro sezonu 2012 i Outlaw IRS. Zajímavého modelu je rozhodně škoda, ale je nutné si přiznat, že ani u nás Outlawů mnoho nejezdilo. Outlaw ale zůstává alespoň pro začínající čtyřkolkáře v objemu 90ccm.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz