fotka

Jak obouvat sportku podle Lukáše Studeného

  • vydáno: 18.8.2011
  • autor: quadweb.cz

Pneumatiky ITP používáme na oba mé stroje a všechny typy závodů, pro špičkovou jízdu je důležitá hlavně trakce a ovladatelnost čtyřkolky, dále pak odolnost pneumatiky proti svlečení, nebo proražení. Jezdím závody v Quadcrossu i v Cross Country, každá trať je specifická a na každou trať je třeba obout dobré pneumatiky a kola, jinak se může jízda stát trápením.

ITP Holestot MXR6

Moje nejpoužívanější pneumatika na quadcross i na některé závody v cross country, kde nejsou velké koleje a moc bahna. Pneumatika má hodně výrazný vzorek a je vynikající na bahno, písek a měkké povrchy, tam doslova apeluje. Má pevnou kostru, což mi dovoluje snížit tlak v pneumatice. To je dobré pro odpružení a hlavně kontrolu steoje za jízdy. Pneumatiky jsou stabilní v zatáčkách a dávají dobrou odezvu o dění pod koly čtyřkolky. Její pevnost je výborná při tvrdé akceleraci, při které si guma udržuje stále stejný profil. Důležité je pro nás především vyhrávat závody, takže nižší životnost, kterou MXR6 trpí je pro nás podružnou záležitostí.

ITP Quad Cross MX

Tahle guma je naprosto odlišná od MXR6, je určená na tvrdé nekropené povrchy. Má podstatně tvrdší smes a jemnější vzorek, což zvyšuje životnost pneumatiky. Osvědčila se nám především v suchých a prašných závodech, kde je trať hodně ujetá, tady poskytuje gumy dobrou trakci a hlavně ovladatelnost. Přední pneumatiky mají uprostřed dvojité vedení, což umožňuje i na hodně tvrdé trati čtyřkolku dobře kontrolovat. Moje KTM má hodně ostré brzdy, které většinu pneumatik dostanou za hranu přilnavosti, u MX se to stává hodně málo a brzdný efekt i na hodně rozbité trati je vynikající.

ITP Holeshot GNCC

Pneumatiky GNCC jsou pojmenované podle nejslavnější Cross Country série světa. To napovídá o jejich účelu. Obouváme je především ve vytrvalostních závodech náročnějším terénem. Tam díky své výšce poskytují dobrou průchodnost terénem a není problém s nimi projet i hlubší koleje po pracovních strojích. Zároveň ale díky hodně měkké směsi dávají dobrou odezvu od řízení a čtyřkolka se i přes vyšší profil dobře ovládá. Jejich největší síla je na klouzavém povrchu, ve vodě a v bahně, kde hrubý vzorek, který se výborně čistí zajišťuje skvělý záběr a nestane se mi, že bych ve výjezdu, nebo brodu zůstal stát a hrabal. GNCC používáme i při extrémním počasí na quadcrossu. Jejich velkou výhodou je také odolnost, díky šestiplátnové konstrukci vydrží opravdu hodně a ani ostré kameny, nebo různé předměty na trati nezpůsobí defekt.

ITP Mud Lite SP

V několika závodech, kde bylo opravdu extrémní bahno jsme použili šípové pneumatiky Mud Lite. Mají podobný profil jako GNCC, ale jejich vzorek je určen jen a výhradně do bahna. Pneumatiky mají výborný záběr a nestalo se mi, že bych s nimi někde zapadl. Daní za dobré chování v hlubokém bahně je trakce a ovladatelnost na tvrdém a suchém povrchu, kde to není úplně ono, ale rozhodně to není nijak extrémně špatné.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz