reklama
fotka

Kymco MXU 450i 4x4

  • vydáno: 30.8.2011
  • autor: FilipT, foto: autor

Nová čtyřipade od Kymca s elektronickým vstřikováním a nezávislým zavěšením všech kol mě na prvním představení na závodní trati ve Weidenu hodně nadchla, takže jsme si ji půjčili na delší testík do našich luhů a hájů.

K popisu téhle mašiny se skvěle hodí označení „tak akorát“. Už spadá do sféry velkých pracantů, ale zase to není těžkotonážní obr jako objemy přes půl litru. Je tak akorát výkonná, tak akorát obratná, tak akorát drahá i od „tak akorát“ renomované značky ;-) A přitom je nádherná a jak se ukázalo v testu, zvládne toho opravdu dost.

Design je založený na výrazných světlometech a především na decentním provedení a sladění lakovaných částí a plastů. Elegantní barvy a jen tu a tam nějaký doplněk prozrazují, že Kymco patří mezi vyšší třídu a nemusí se snažit o žádné divoké výstřelky. Maska chladiče mezi širokými světlomety pak dává předku v dnešní době stále oblíbenější výraz malého terénního vozu. Podobně i pohled zezadu prozradí dvě zadní světla po stranách, dokonce vyvedená v slušivé čiré optice.

Protože patřím mezi dlouhány, hodně mi vyhovoval posez s širokými řídítky, jejich umístění relativně vepředu mi taky usnadňovalo i jízdu ve stoje. Ochrana před bahnem a vodou z terénu je perfektní, osobně bych si v roli majitele čtyřkolku doplnil jen kryty rukou, jinak tu není co zlepšovat. To ale tak úplně neplatí pro sedlo. Při dvouhodinovém testu na závodní trati ve Weidenu mi sedlo plně vyhovovalo, ale při celodenním testu v ČR už mi polstrování přišlo trochu slabé a pod omláceným zadkem jsem občas cítil konstrukci sedla. Trochu tady taky chybí alespoň nějaká příruční schránka, nezbývá než si lahev s pitím a lano nacpat pod sedlo. Naopak mi vyhovoval malý displej přístrojovky, v případě potřeby na něm najdete vše potřebné a jinak neodvádí pozornost a je dobře schovaný třeba při prodírání křovím...

Jednoválec 443 ccm se vstřikováním Synerject sice má v prodávané verzi s homologací na silnici jen 20 koní, ale mnohem větší úspěch bude mít v otevřené verzi s výkonem 33 koní. My jsme k testu samozřejmě dostali otevřené MXU a rozhodně jsme neměli dojem nedostatku výkonu. Rozjezdy jsou hodně svižné, čtyřkolka obstojně zrychluje i do prudkého kopce a po najetí do bažiny se v gejzírech bahna vždy s jistotou vydrápe na druhý břeh. Variátor je nastavený na prudší záběr, což oceníte při sportovnějším svezení, naopak při trialových pasážích, pomalém kličkování mezi překážkami nebo najíždění k vleku to chce trochu opatrněji pracovat s páčkou plynu, aby se čtyřkolka „plížila“ plynule a necukala. Převodovka s přepínáním rychlo, pomalého převodu a zpátečky patří ke špičce, při výjimečném protestu jsem ji asi dvakrát za den nachytal jen při řazení zpátečky, ale i tehdy si dala vždy na důraznější povel pákou okamžitě říct.

Duální A-ramena nabídnou kromě dlouhých zdvihů i kvalitní tlumiče, takže většinu děr a výmolů bezchybně pohltí a k jezdci se nic nedostane. Obutí Kenda Pathfinder spolu s rozměry 24x8-12 vepředu a 24x10-12 vzadu si i přes „krotký“ spíše silniční vzorek kupodivu poradilo i s výlety do bahna! Přepínání 2WD a 4WD tlačítkem na pravém řídítku vyřeší veškeré obtížnější pasáže, čtyřkolka je přitom dobře vyvážená, takže zvládne opravdu velké náklony bez pocitu hrozícího převrácení. A to je vzhledem k relativně užšímu rozvoru výborný výsledek.

Odpružení vepředu i vzadu je navíc nastavitelné, takže si jej můžete upravit podle své chuti a stylu vašich vyjížděk. My jsme jezdili spíše s měkčím setupem do tvrdšího terénu a na nějaké ty skoky. asi i proto se 450i moc nechtělo do driftu. Obě kola totiž dokonale kopírují terén a ani na prašném povrchu nebylo snadné před zatáčkou utrhnout zadek. Podobnou výhradu jsem pak měl i při přesunech na silnici, úzká kdy čtyřkolka v táhlých zatáčkách a rychlosti kolem 80 km/h nedávala moc jistoty do řízení a bylo znát, že zavěšení kol trochu postrádá stabilizátory. Pochvalu si zaslouží brzdy, dvě kotoučovky vepředu a jedna vzadu na asfaltu i v terénu odváděly výbornou práci, výborně pomáhala i motorová brzda, která dělala z táhlých sjezdů bezpečnou a předvídatelnou záležitost.

Tolik tedy dojmy z českých luhů a hájů - teda vlastně spíš strží, bažin a rozbitých silniček. Kymco MXU 450i 4x4 je mašina s obrovským rozsahem schopností. Za slušnou cenu nabídne jistotu a zázemí renomované značky i kvalitu tchajwanského zpracování, dostatek hravosti, ochrany a pohodlí, ale i slušnou porci pracovního elánu.


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2016 quadweb.cz