fotka

Jak na to - výměna vaty v laděné koncovce

  • vydáno: 6.9.2011
  • autor: quadweb.cz

Laděné výfuky jsou stále jednou z prvních věcí, které na motorku kupujeme, vyžadují ale mnohem více péče, než ty originální, podobné je to i u dvoutaktů, kde má koncovka stejnou konstrukci, jako čtyřtaktní laďáky. Nejde ale o nic nákladného a složitého, výměnu vaty zvládne trochu zručný motorkář doma za pár korun.

Pro ukázku jsem vybral své EXC 250, které vydávalo zvuk „vykuchané“ třipade po deseti letech motokrosu. Základ je nákup vhodné vaty. Je třeba rozlišovat, zda jde o dvoutakt, nebo čtyřtakt. Vatu koupíte ve většině motoshopů, nebo třeba u výrobců výfuků, jako je RP Tuning, kde jsem nakupoval já. Cena náplně do mé dvoutaktní koncovky nepřesáhla stokorunu. Pro zpětnou montáž výfuku je pak vhodné mít nové těsnění, nebo motorový silikon.

Samotná výměna začíná demontáží koncovky z motorky. Výfuk pak můžete z obou stran otevřít, v lepším, tedy mém případě stačí povolit pár šroubů, v horším je třeba odvrtat nýty. Jakmile koncovku rozeberete, naskytne se většinou dost katastrofický pohled na vypálenou vatu, nebo její zbytky. Vše pečlivě vyčistěte, aby v koncovce nebyly zbytečné nečistoty. Pak přichází na řadu samotné plnění koncovky. Nejprve vatu namotejte na trubku, která vede skrz výfuk a pořádně utahujte, následně nasaďte plášť výfuku a vyplňte zbytek koncovky.

Pak už jen stačí nasadit zadní kryt výfuku a utěsnit, sešroubovat, nebo snýtovat celý výfuk. Nasazení zpět na motorku už by mělo být snadnou záležitostí. Samotná výměna vaty má za následek především snížení hlučnosti samotné koncovky a obnovení jejích původních vlastností, které vypálením vaty ztratila. Výměnu rozhodně zbytečně neodkládejte některé čtyřtaktní koncovky se bez vaty přehřívají a může se zničit jejich plášť, který se deformuje, nebo se propálí.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz