fotka

EICMA Miláno – Can-am

  • vydáno: 5.11.2010
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Autor

Z amerických výrobců jsme na milánském veletrhu prezentoval pouze Can-am, a to ještě na daleko menším stánku, než při veletrhu v Kolíně. Přesto se ale jednalo o bezpochyby nejzajímavější čtyřkolkářskou expozici v Miláně.

Can-am Commander

Unavovat daty o strojích už vás nebudu, ta najdete zde. Rád bych se zaměřil spíš na osobní dojmy z jednotlivých strojů. Středem pozornosti byl side-by-side Commander 1000, který stál na podiu v čele celého stánku. Naživo na mě působí větším dojmem než Polaris RZR, má výraznější přední část a celkově větší kapotování. Velice příjemný je interiér stroje. Na výstavě stál model XT, vybavený krásnou palubkou ze Spydera. Sedačky jsou přiměřeně sportovní, ale boční vedení jako v těch závodních rozhodně nečekejte.

Commander je ve svém interiéru i poměrně praktický. Nechybí pár odkládacích prostor například na pití nebo mapu či GPS. Stroj je samozřejmě vybaven sítěmi proti vypadnutí jezdce. Překvapivě velká je korbička za sedačkami jezdců. Pod ní navíc najdete vodotěsnou schránku, která celkem bez problémů pojme věci na víkendový výlet. U Commanderu se na ničem nešetřilo a je to patrné na celém stroji. Materiály jsou kvalitní, všechno sedí, jak má. Takže teď už si musíme počkat jen na první svezení, které by naší redakci mělo čekat zhruba za měsíc.

Can-am Outlander X XC

To, že Can-am umí stavět sportovní 4x4, se vědělo. Nyní ale díky závodům vznikl stroj, který má jízdní vlastnosti sportovního Renegadu, ale je stejně praktický jako Outlander. Má oba nosiče, velké kapoty, takže nebudete hned špinaví od bahna, a je i pohodlný. V kombinaci s kvalitním podvozkem, pneumatikami a koly ITP s tracklocky a dalšími úpravami je tu dokonalý stroj pro zábavu i výlety do přírody nebo expedice. Mně osobně tato koncepce nadchla, stroj ztrácí všechny nevýhody ryze pracovních strojů, které jsou přeci jen hůř ovladatelné v rychlé jízdě, těžké a především náchylné k defektům při ostrém používání.

Can-am Outlander 800R X mr

Bohužel do Milána už Can-am svou bahenní novinku nedovezl, musíme si tedy vystačit s kolínskými dojmy. Bahenní Outlander je vskutku impozantním strojem. Velká kola ITP s obřími šípovitými pneumatikami budí respekt, stejně jako zvýšený podvozek. Stupačky v zadní straně nášlapu jsou poctivě naohýbané z hliníku a jsou na nich velké zuby, aby to na bahně neklouzalo. Na kapotě je usazen chladič, který se jen těžko ucpe bahnem. Nechybí samozřejmě ani šnorchly. Podle posledních informací bude tahle potvora k dostání i u nás!

Can-am Spyder

Drobných vylepšení se dočkala i modelová řada silničních tříkolek. Především jsou tu nové barvy a nová kola pro model RS. Ten dostal navíc také 7 koní, takže nyní jich je pod kapotami v litrovém Rotaxu 107. Všechna elektronika samozřejmě byla zachována, takže Vás čeká sekvenční převodovka, kontrola trakce, nebo ABS a brzdový asistent. Nového barevného provedení se dočkal i cestovní koráb Spyder RT.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz