fotka

Kawasaki Teryx 2012 - konečně pro 4

  • vydáno: 14.10.2011
  • autor: Matěj Oliva

Když Polaris před několika lety představil RZR4, spousta lidí si jen poklepala na čelo. Nápad se ale překvapivě chytil a celá řada výrobců přišla s čtyřmístnou verzí svého side-by-side. Poslední novinkou je čtyřmístný Teryx od Kawasaki.

V nabídce Kawasaki budou hned čtyři verze Teryxe – 750 4x4, 750 4x4 EPS, 750 4x4 EPS Camo, 750 4x4 EPS LE. Pro přidání dvou sedaček bylo nutné přepracovat celý rám stroje. Ten je prodloužený a jeho páteřní rám je vyztužený. O pohon se stará osvědčený dvouválec o objemu 749ccm. Pro novou generaci Teryxe by měl mít o 15% vyšší výkon. Na tom se podílí nový systém vstřikování s dvanáctibodovými vstřikovači.

Výkon je na kola přenášen přes upravenou převodovku a variátor. Přiřazování převodu 2x4, 4x4 a 4x4 s uzávěrkou je ovládané elektronicky prostřednictvím otočného ovladače na palubní desce. Stroj je obut na 26 palcových Bighornech, což by mělo zajistit dostatečnou světlost.

Podvozek je nadále koncipován pro sportovní jízdu. O odpružení se starají dvojitá A ramena v kombinaci s novými tlumiči s přepouštěcí komorou. Tlumiče jsou plnně nastavitelné. Podle Kawasaki by měl podvozek pracovat stejně dobře, ať už je stroj obsazen čtyřmi cestujícími, nebo jede jen řidič sólo. O zastavení se starají 200mm velké koutouče na všech kolech brzděné dvoupístkovými brzdiči. Jsou navíc doplněné o opletené brzdové hadice.

Kawasaki má hodně kompaktní stavbu, oproti RZR4 má kratší rozvor, což umožňuje jednodušší manipulaci v malém prostoru. Zadní korbička je díky zadním sedačkám poměrně malá, ale bohužel nemůžeme mít všechno najednou.

Interiér je v rámci dané kategorie celkem luxusní. Vepředu i vzadu je k dispozici zásuvka na 12V a 120W, jsou tu držáky lahví a celkem pohodlné sedačky, které ale nemají největší boční vedení. Palubní deska je jednoduchá a přehledná, je převzatá ze čtyřkolky Bruteforce. Nově máte možnost připlatit si k teryxu za posilovač řízení – EPS. Posilovač řízení se bude hodit především při jízdě s plnně naloženým strojem. Je navíc progresivní, takže ve vysokých rychlostech se zároveň chová jako tlumič řízení.

Další verze

Kawasaki nabízí nově verzi Camo. Ta je nalakována do barev, které by měly splynout s barvami lesa. Lakem je osazena nejen celá kapotáž stroje, ale i boční dveře a disky kol.

Dále je tu k dispozici Limited Edition – LE. Ta má kromě celé výbavy verze EPS i střechu, přední deflektor, dvanáctipalcová litá kola a velký přední nárazník. Navíc je nalakován odolnou barvou proti poškrábání.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz