fotka

Sportovní modely Yamaha 2012

  • vydáno: 16.2.2012
  • autor: Matěj Oliva

Vývoj čtyřkolek Yamaha se na posledních pár let v podstatě zastavil a letošek zřejmě nebude výjimkou. Přesto se v Kalifornii konalo velké testování, kde si jezdci mohli vyzkoušet drobné úpravy na sportovních Yamahách.

Yamaha udělala z představení nových modelů opravdu velkou tradici, na západ od Phoenixu je velký pouštní ATV park, kde je dostatek prostoru pro řádné testovací jízdy. I zázemí je více, než důstojné, Yamaha připravila velké obytné přívěsy, ve kterých je veškeré zázemí. Nechybí grilování, ani stánek GoPro, kde si novináři mohou půjčit kamery ke své testovací jízdě.

K testu byly připraveny 2012 Raptor 700R SE a YFZ450R SE, tedy legendární sportky od Yamahy. Oproti loňskému roku se modely 2012 SE moc nezměnily. Hlavním rozdílem je barva, trochu netradičně se Yamaha pustila do žlutočerné kombinace. Rámy jsou na obou modelech černé a vůbec nevypadají špatně. Motor sedmistovky je opět kapalinou chlazený jednoválec o objemu 686ccm. Čtyřkolka má velké zdvihy a jízda je na sportovní čtyřkolku velice komfortní. V edici SE jsou tu navíc krásné zlaté polepy a doplňky GYTR.

I legendární sportka, která na závodních tratích vyhrála celou řadu titulů má především nové grafické schéma a nové polepy. O pohon se stará kapalinou chlazený jednoválec o objemu 449 ccm. Ten je známý svou petiventilovou technikou. Model R se vyznačuje širší stavbou, která je při sportovní jízdě velice důležitá. I menší model je v SE edici osazen komponenty od GYTR.

Jízda

Jako první usedáme do sedla velké sedmistovky. Ta nabízí i při jízdě v dunách až neuvěřitelný komfort. Motor se vyznačuje především obrovským točivým momentem, který vám umožní vyjet výjezd i z nízkých otáček. Rozhodně ale není nějaký kliďas, když zmáčknete páčku naplno, čekají vás velice zajímavé zážitky. Motoru sekunduje podvozek, který je dostatečně stabilní a dobře filtruje nerovnosti. Negativem tohoto modelu je hmotnost, která stroj ze závodních tratí naopak posílá pryč, protože po pár minutách sportovní jízdy máte takzvaně dost. Pro závodění tedy přesedněme jinam.

Legendární Rko je na dunách úplně jiný svět. Zdaleka si na ní neodpočinete tak jako na sedmistovce, která snese i celkem výletní tempo, 450 prostě chce jet a tomu se musíte podřídit. Nic vám nedá zadarmo, ale oplácí velice ostrou a hlavně rychlou jízdou. Široká stavba dává čtyřkolce slušnou stabilitu a i podvozek v rámci možností sériových strojů pracuje výborně. Pro závody ale tak jako tak bude muset pryč, jednotky se po pár desítkách minut ohřejí, unaví a nepracují ideálně. Další výtku, kterou bych k Yamahám měl je absence nášlapů, které jsou pro jízdu na čtyřkolce základem a pocit při ostřejší jízdě jsem neměl úplně ideální.

Testování nových Yamah bylo rozhodně velkým zážitkem, i když celá akce byla vynikající především díky tomu, co Yamaha dokázala připravit. Čtyřkolky byly de-facto stejné jako před rokem a nic nového nám nenabídly. Doufejme tedy, že se Yamaha pro příští rok vzchopí a předvede něco lepšího, než žlutou barvu.

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz