fotka

Jak na kontrolu variátoru

  • vydáno: 4.8.2014
  • autor: Matěj Oliva, Aleš "Aligator" Vajdák

Aby variátor bezchybně a hlavně spolehlivě fungoval, je třeba jeho pravidelná kontrola. Pokusíme se vám stručně poradit, jak takovou kontrolu provédst, není to nic složitého a ušetříte nějakou tu korunu za servis, no a hlavně pojedete s čistým svědomím a spolehlivým strojem.

Pokud jezdíte terénem, bahnem a často dáváte variátoru zabrat, je dobré dělat jeho kontrolu po tisíci kilometrech, jezdíte-li spíš výletním tempem takzvaně na kochačku, stačí ho kontrolovat zhruba po třech až čtyřech tisících.

Nejdříve je třeba dostat se k samotnému variátoru. Ten je u některých strojů přístupný bez demontáže něčeho dalšího, ale třeba u Can-amu musíte sundat celý nášlap, abyste se ke krytu dostali. Na krytu povolte všechny šrouby a opatrně sundejte víko. Důležité je nepoškodit těsnění pod ním, takže zapomeňte na páčení šroubovákem, vše by mělo jít lehce. Nezapomeňte samozřejmě čtyřkolku před servisem umýt, ale to snad nemusím připomínat.

Dalším krokem je vyčištění prostoru variátoru. Ideálním nástrojem je kompresor a vzduchová pistole, můžete si ale pomoci i štětcem a hadrem. Důležité je, aby ve variátoru nebyly žádné nečistoty, které by pak znemožňovaly provoz. Až bude variátor čistý, vezměte šupléru a změřte šířku řemenu. Jak má být řemen široký najdete v manuálu ke stroji. Řemen také opticky zkontrolujte, nesmí na něm být viditelné praskliny, ani jiné poškození. Pokud je vše v pořádku, nasaďte opatrně kryt i s těsněním a dotáhněte.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz