fotka

John Deere Gator RSX 850i

  • vydáno: 16.7.2012
  • autor: Matěj Oliva

Asi poslední výrobce čtyřkolek, od kterého bychom čekali sportovně rekreační side-by-side je výrobce sekaček John Deere. No a zčista jasna je tu zbrusu nový stroj, který už na první pohled vypadá, že bude konkurenci a zejména Can-amu hodně komplikovat život.

John Deere není ve čtyřkolkách žádným nováčkem, vždy se ale jednalo o přísně pracovní stroje, ať už šlo o šestistovku přebranou od BRP, nebo Pracovní UTV Gator, které jsem měl tu čest testovat. Nový Gator by měl kombinovat odolnost, spolehlivost a kvalitu předchozích modelů, ale zároveň přinášet i jízdní emoce. K tomu by měl pomoct 62 koní silný dvouválec pod kapotou. Motor je řadový dvouválec o objemu 839ccm chlazený pochopitelně kapalinou a plněný vstřikováním. John Deere se také pyšní dobrými starty a chodem v extrémních výškách a nízkých teplotách.

Pro pohodlný nástup jsou tu velké plastové dveře podobné těm u Arctic Catu. Hodně pozornosti bylo věnováno také pohodlí jezdců a bezpečnosti. Sedačky jsou dostatečně vysoké a poskytují dobrou oporu. Mělo by tu být i dost místa na nohy. Při převrácení se o bezpečnost stará ochranný rám s certifikací ISO. Pásy jsou tříbodové a spolujezdec by měl mít k dispozici několik madel pro dobré držení za jízdy.

Interiér nabízí několik schránek a držáky na pití. Palubní deska je plně digitální a ukazuje vše, co může jezdec potřebovat. Přepínání náhonu na všechna čtyři kola probíhá samozřejmě elektronicky tlačítkem na palubní desce. Nosnost korby je 200 kilogramů. Má samozřejmě odklápěcí čelo a hydraulickou vzpěru.

K dispozici budou tři modely. Tím nejzajímavějším je verze sport v tradiční zelenožluté barvě, na litých kolech obutých do Bighornů, sportovními sedačkami a především podvozkem FOX druhé generace. Na fotkách také můžeme vidět netradičně přední stabilizátor.

Druhá verze Trail je určena především pro lovce a myslivce. Má kromě litých kol a anatomických sedaček navíc camo lakování, nárazník a naviják. V nabídce bude také více než 70 položek příslušenství. Pak je tu základní verze bez výše zmíněného příslušenství se základním podvozkem a výbavou.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz