fotka

Se čtyřkolkou na silnici, jak na to?

  • vydáno: 19.9.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jindřich Štěpán

Ne každý chce se čtyřkolkou brodit louže a skákat na trati, najdou se i tací, které okouzlil asfalt a dlouhé drifty v serpentinách. Jak se jezdí se čtyřkolkou na silnici jsme se zeptali samotných jezdců.

Většina jezdců využívá čtyřkolky v terénu, co vás baví na silnici?

Na silnici nás baví hlavně to, že nemusíme čtyřkolku pořád dokola mýt a samozřejmě tolik netrpí jako při ježdění v terénu. Jízda po silnici taky neznamená ježdění po hlavních komunikacích snažím se vybírat více rozbité silnice mezi vesničkami k tomu používám GPS.

Jezdíte hlavně na Accessech, jak se na silnici osvědčili?

Access je na silnici hodně stabilní,tím že už z výroby je poměrně široký,má dobrý nízký posez, a hlavně na to ,že jeto 450 s výkonem 38kw ,motor není tak náročný na údržbu jako třeba LTR a jede slušně,další věcí je spotřeba, já jezdím s přehledem do 6litrů na 100 km a myslím ,že to mohou potvrdit i ostatní.

Jaké máte pro silniční jízdu úpravy?

Základ jsou silniční pneu potom přitvrzené tlumiče a verze supermotard má tlumiče kratší a proto drží o dost více než klasika.Zase ale ztrácí při jízdě po polní cestě,dále rozšiřovací podložky a ve předu 15zubů kolečko, výfuk Leo Vince,disky ITP,pneu Maxxis potom už to jsou jen drobné doplňky.

Co na to lidi v autech, na motorkách, respektují vás?

S motorkáři problémy nejsou velká většina z nich zdraví a i opětují pozdrav když se potkáme někde na cestě, a s auty problémy taky nejsou tím že jsme dost slyšet tak o nás vědí daleko dřív než o motorce takže často i uhýbají a spíš se divý co jeto za blázny když je ve 110 předjíždí čtyřkolka.

Jezdíte jen po okolí, nebo máte za sebou i delší cestu?

No okolí už máme projeté,nedávno jsme podnikli cestu do Vysokých Tater,potom přes Polské Zakopané se zastávkou v Oswiecimi a Polskem domů do Trutnova, nejdelší etapa byla kolem 430km za den, výlet byl naplánován na čtyři dny a projelo se toho opravdu hodně byla to nádhera, příští rok chceme nahoru do Polska k moři a jet po pobřeží,možná i Švédsko,ale to je zatím ve hvězdách. Celkem jsme ujeli nějakých 1262km podle GPS.

Jak se liší údržba a provoz silniční čtyřkolky oproti terénní?

jak už jsem psal,největší výhodou je né tam časté mytí,jinak řetězovka určitě vydrží více km potom to jsou destičky,ložiska na přepákovaní, v ose i spojka,na silnici to všechno má větší životnost.

Co pneumatiky, za jak dlouho je "udriftujete k smrti"?

No udriftovat se dají za pár km,ale při né tak častém blbnutí mě zadky vydrželi nějakých cca 17000km,předek jsem ještě nevyměnil.

Berete i spolujezdce? Jak se jim to líbí?

Spolujezdec se na Warriora vejde v pohodě,myslím tím přítelkyni né devadesátikolového chlapa.Jízda je potom ,ale v podstatě nezáživná protože si nemůžete v zatáčkách vysednou a všechnu váhu taháte rukama a to je dost unavující.Samozřejmně že se to přítelkyni líbí a čas od času jí musím někam vzít.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz