fotka

Polaris Scrambler 850 – první dojmy

  • vydáno: 30.11.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý

Poměrně rychle po uvedení novinky ve Státech jsme se dočkali prvního kusu i v Čechách. Do terénu jsme zatím sice se Scramblerem nemohli, ale vyzkoušeli jsme si ho alespoň při krátké zkušební jízdě a hlavně jsme udělali důkladnou prohlídku změn a technických řešení.

Nutno přiznat, že naživo vypadá čtyřkolka daleko lépe než na fotkách, kde působí trochu neuceleně. Zpracování je velice kvalitní, všechny platy lícují a čtyřkolka působí mnohem kompaktněji, než na fotografiích. Přesto, že se jedná především o volnočasový sportovní stroj, zůstává velice dobře řešena ochrana jezdce. Ten má k dispozici mohutné nášlapy i relativně velkou kapotáž. Rozhodně ale nebude v takovém pohodlí jako na Sportsmanu.

Tomu samozřejmě nenahrává ani sedlo, které je mnohem sportovnější a podle nás zatraceně dobře vypadá. Scrambler je zatím v homologačním procesu, ale pravděpodobně bude otypován pro dvě osoby. Ty tu sice moc pohodlí nenajdou, ale na nějaký ten nouzový přejezd to rozhodně stačit bude.

Scrambler zůstává i překvapivě praktický. Ke všem důležitým částem, jako je baterka, chladič a zásobník kapalin se dostanete po odklopení plastového víka v přední části. Na drobnosti, lékárnu, nebo třeba lano je určena skříňka pod zadním nosičem. Ta by měla být vodotěsná. Nosič je umístěn na poctivých kovových odlitkách a nějaký ten karambol rozhodně vydrží. Na zadní části stroje je pak ještě mohutný trubkový nárazník.

Nosič bude pravděpodobně možné umístit i na přední část stroje. Jak jinak bychom si měli vysvětlit odlitky, které jsou stejné jako na Sportsmanu, na kterém drží právě nosič? Kromě výše zmíněných doplňků už je Scrambler dost puritánsky sportovní. Palubní deska je jednoduchá a dominuje jí velký ciferník. Pak už tu nenajdete nic zbytečného. V základní variantě ani posilovač řízení. Ten je k dispozici až v lepší variantě v černé barvě, která bude mít kromě posilovače i podvozek Fox.

Jízda

Měli jsme možnost i krátkého svezené okolo prodejny Polarisu v Praze. První dojem ze startu motoru dává tušit, že tady půjde o jiné věci, než o nudnou práci. Výfuk má úplně jinak řešenou koncovku, která je podstatně více otevřená a samozřejmě i hlučnější, než u Sportsmanu. To ale rozhodně není na škodu. Motor je ve stejné konfiguraci, jako v pracovním sourozenci, ale díky úbytku více než 50kg váhy má jezdec dojem daleko silnějšího nástupu a lepší akcelerace.

Podvozek je řešen výborně, dává dobrou odezvu od terénu a je dostatečně stabilní, ale i progresivní. Přesně cítíte, kdy se kola nadlehčují, nebo dokonce odlepují od země. Většinou se ale kola díky výkonu motoru a váze spíš utrhnou do driftu, což není problém ani na suchém asfaltu. Scramblera si dovedu představit jako jeden z mála strojů i na silničních gumách.

Hlavní doménou bude ale samozřejmě terén. Teď už není tajemství, že jeden špičkově naladěný kus uvidíme i v závodech Offroadmaratonu, kde bude bojovat s armádou Renegadů, uspěje?

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz