fotka

Yamaha Viking 700

  • vydáno: 12.6.2013
  • autor: Matěj Oliva

Zatímco konkurence jde cestou čistě sportovních strojů, Yamaha se nenechává vyrušovat ve své konzervativnosti a připravila nové Side-by-side, které nahrazuje už velmi zaprášené Rhino.

Jedná se čistě o pracovní stroj a tomu je přizpůsobena celá konstrukce vozidla. Oproti Rhinu narostl Viking hlavně do šířky, nově totiž pojme tři pasažéry vedle sebe, což je nová konkurence hlavně pro Polaris, který v Rangeru tento koncept už nějaký ten pátek používá.

Designově jde o poměrně zdařilou záležitost, která si zachovává designové rysy Yamahy, ale zároveň jde s posledními trendy. Má zvednutou přední kapotu, která chrání posádku, nechybí mohutný přední nárazník, široké lemy a rozšíření blatníků. V souladu s pracovním nasazením chybí na bocích ochranné sítě, jsou tu jen dvířka. Komu by se taky chtělo padesátkrát za den zapínat a rozepínat síť. O bezpečnost se stará mohutná ochranná klec a tříbodové pásy. Spolujezdci mají k dispozici madlo na držení.

Trochu zklamáním je motor. Čekali jsme něco nového, víceválec, diesel, nebo alespoň nějakou novinku. Pod kapotami je ale stále stejná sedmistovka, která pohání už několik let Rhino. Na druhou stranu jedná se o prověřený a spolehlivý agregát, který dává pracovnímu stroji dostatek síly a dynamiky.

Naopak podvozku není co vytknout. Sází na osvědčenou konstrukci a svou funkci plní na výbornou. U Vikinga můžete samozřejmě přiřadit k zadnímu náhonu i předek a nechybí ani uzávěrka, takže do terénu se rozhodně bát nemusíte. Slušná je konec konců i světlá výška.

Ještě se vrátíme do kokpitu. Tady není nic překvapivého, velký volant, jednoduchá palubka, kvalitní plasty. Vše je po ruce. Překvapivě pohodlné jsou sedačky, kterým nechybí ani opěrka hlavy a boční plasty u řidiče a jezdce na úplně pravé straně. K dispozici bude i varianta s posilovačem řízení, který dokáže při práci ušetřit hodně sil.

Opticky malá vypadá korbička za kabinou. Jezdci mají hodně prostoru, ale zkrátka nepřijde ani náklad a především díky šířce Vikinga je tu dost místa. Nechybí samozřejmě možnost sklápění.

Yamaha připravila techniku, která zasahuje do zajímavého segmentu pracovních strojů. Ten je na rozdíl od toho sportovního v podstatně lepší kondici a Yamaha tak má šanci ukrojit si nějaký ten díl z koláče čtyřkolkových zákazníků.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz