fotka

Yamaha představila YFZ 450R 2014

  • vydáno: 24.6.2013
  • autor: Matěj Oliva

Yamaha nedávno v USA představila modelovou řadu čtyřkolek pro rok 2013, o jedné novince jsme již psali, teď je na řadě něco podstatně sportovnějšího. Vývoj sportek se sice před pár lety v podstatě zastavil, přesto můžeme na na první pohled stejném „Rku“ najít řadu úprav.

Designově nic nového, prostorový rám obepínající motor, klasická světla od Yamahy, stejné plasty, stejné pěkně tvarované sedlo. Alespoň nebudete muset po nákupu řešit nové šablony polepů a nakupovat nové doplňky. V rámu tluče pětiventilové srdce s titanovými ventily a vstřikováním paliva, o kterém Yamaha tvrdí, že je nejsilnějším agregátem na trhu. Otázkou je, zda počítá i KTM 505, která už se nevyrábí a občas se najde ještě nějaký ten kus na prodej.

Spojka!

Asi největší změnou na nové Yamaze je spojka. Ta využívá zcela nový systém, který vyžaduje o 25% méně síly na její stlačení a navíc funguje do jisté míry jako antihoppingová, snižuje se tak zároveň brzdění motorem, což by podle inženýrů z Yamahy mělo vést k rychlejším průjezdům zatáček.

Zajímalo nás ale zda půjde nová spojka namontovat i do starších ročníků YFZ a odpověď? Ano, půjde to! Spojku můžete namontovat do Yamahy od roku 2009. Nebude se ale zatím prodávat jako samostatný kit.

Motor

Motor je stará známá klasika, jednoválcový pětiventil. Ten dostal nové tvary vaček pro lepší průběh a ladila se i elektronika vstřikování. Nový je pak systém pro lepší chod při studených a horkých startech.

Novinkou jsou plasty na rychloupínacích pojistkách. Pro odplastování čtyřkolky tak nepotřebujete nářadí. To bylo doposud výsadou limitovaných edic od Yamahy. Novinkou jsou také lépe nastavitelný řídítka, díky kterým si jezdec může nastavit optimální pozici v sedle.

Zajímavé je, že výroba sportovních Yamah byla přesunuta především díky dobrému odbytu z Japonska do USA. Zde budou také k dostání limitované edice jako třeba ta s doplňky GYTR.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz