fotka

Can-am Outlander 6x6

  • vydáno: 28.10.2013
  • autor: Matěj Oliva

Dlouhou dobu byl Polaris Big Boss jedinou vlaštovkou ultimátní kategorie těžkotonážních čtyřkolek 6x6, to už je ale minulost. I kanadský Can-am představil nyní svou šestikolku a ta stojí za to!

Podle masky a tvarů jste určitě poznali, že mašina vychází z Outlanderu. K dispozici bude jen jeden motor a to litrový dvouválec Rotax ( 82 koní, 88 Nm.). Konec konců u takové čtyřkolky je to rozumná volba. Díky větší zátěži je na čtyřkolce instalováno přídavné chlazení variátoru vzduchem. Zcela nový je pochopitelně rám, který musí být zesílený a musí v něm být místo pro dva diferenciály zadních náprav. Šestikolka samozřejmě nemůže mít na zadních nápravách rozvodovky, šla by těžko řídit. O dobou trakci na všech kolech se stará systém automatické uzávěrky Visco lok. Přepínat můžete v módu 4x6, nebo 6x6.

Je jasné, že stroj není určen pro zábavu, ale spíš pro těžkou práci. Uveze na své korbě až 363 kg a utáhne 720 kg. Tomu se nemůže rovnat ani drtivá většina vozidel UTV. K tomu je tu až neuvěřitelná prostupnost terénem díky dlouhé stavbě a velké trakci širokých kol. To ostatně můžete vidět na videu pod článkem.

Dobré ovladatelnosti samozřejmě musí pomáhat posilovač řízení, který je u takového stroje nepostradatelný. Jak už je v Can-amu zvykem, přemýšlelo se i u nákladového prostoru. Ten je velmi variabilní, můžete mít čisté plato, ohrádku, nebo bednu. Nechybí ani možnost připevnit nosič na nařezané dřevo. Zkrátka vše, co můžete potřebovat. Své využití najde šestikolka pravděpodobně i v armádě, kde jsou tyto stroje populární pro možnost nést těžké zbraně. Čtyřkolka je v rozvoru delší o 78cm, než krátký outlander, s korbou je to samozřejmě ještě mnohem víc. Čtyřkolka má 208cm.

Navzdory velikosti jsou velmi dobré terénní schopnosti. Zadní nápravy mají nezávislé zavěšení na vlečných ramenou, dokáží se tak křížit i navzájem, což znamená výbornou stabilitu třeba při přejíždění nerovností. Stabilizátor je jen na poslední zadní nápravě. Dá se navíc uvolnit pro průjezd nejtěžším terénem, kde potřebujete dobrou trakci. No a když už se podaří s těžkou šestikolkou zapadnout, máte k dispozici hned dvojici navijáků, jeden vepředu, druhý vzadu.

Outlander 6x6 nabízí po dlouhé době alternativu k Polarisu a je třeba si přiznat, že alternativu více, než zajímavou. Ani na ryze pracovním stroji nechybí nejmodernější technologie, které Can-am používá. Test si budete moci přečíst ještě letos na Quadwebu!

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz