fotka

Polaris Sportsman WV850 s NPT jde do prodeje

  • vydáno: 18.11.2013
  • autor: Matěj Oliva

O technologii bezvzduchových pneumatik, které Polaris vyvinul pro armádu už toho bylo napsáno dost, zatím ale tato technologie zůstala běžnému čtyřkolkáři odepřena, tedy až doteď, kdy přichází na trh limitovaná edice hodně ultimátní čtyřkolky. Jak se na ní jezdí?

O přípravě tohoto vozidla se mluvilo už na začátku roku, kdy Polaris uvolnil zprávu o tom, že technologie NPT (Non Pneumatik Tires) by se měla dostat i do civilního světa. To co Polaris nakonec ukázal předčilo ty nejdivočejší představy a jedná se o v podstatě nezničitelnou čtyřkolku.

NPT

Nejdříve si řekněme něco o pneumatikách. Ty se vyznačují především svou odolností na úkor dokonalých jízdních vlastností. To je pro armádu pochopitelně velmi důležité. Při testech byly pneumatiky přetíženy nákladem, musely ujet 1000 mil s železnými hřeby v běhounu, nebo dostat padesát ran velké ráže a poté absolvovat přejezd 300 mil. Ve všem pneumatika obstála.

Bezvzduchové pneumatiky snižují těžiště stroje a jsou i lehčí, než ty klasické. To se projevuje na celkové váze WV 850. Jejich nevýhodou je horší ovladatelnost a větší únava jezdce řízením, což Polaris řeší montáží osvědčeného posilovače řízení.

Není to jen o gumách

Výměna pneumatik samozřejmě není to jediné, co dělá WV výjimečný. Jinak je tu vlastně úplně všechno. Motor 850 H.O. má jinou převodovku, která má pouze jednu rychlost vpřed a jednu vzad. Je mohutně vyztužen za pomocí plechů a nosnost nosičů je až neuvěřitelných 272 kg. Plech se usadil také v nášlapech. Celý stroj kolem dokola chrání ochranné rámy. Vzadu najdete naviják na 680 kg, vepředu pak na jednu a půl tuny.

Přepracovaná je i poalivová nádrž, která má hrdlo v zadní straně stroje a má objem 44 litrů paliva. Cena stroje ve Spojených Státech je 15000 dolarů, u nás by byl samozřejmě podstatně dražší, zhruba o polovinu dražší, než běžný Sportsman 850 EPS. Za ty gumy to ale stojí!

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz