fotka

Arctic Cat Wildcat Trail XT

  • vydáno: 3.12.2013
  • autor: Matěj Oliva

V době supervýkonných sportovních side-by-side se tak trochu zapomnělo na původní záměr Polarisu, který přišel s RZR 800, které se vešlo do bran ATV parků a mohlo tak jezdit po stejných trasách jako čtyřkolky. Arctic Cat nyní přišel s novinkou, která se vrací ke kořenům.

Na vozítku je jasně poznat, že máte co dočinění s Arctic Catem. Design vychází z velkého bráchy - Wild Catu 1000. Je tu úzká přední maska, světla jsou ale klasická s žárovkami. Wild Catu se podobá i ochranná klec se svým typickým tvarem. Auto ale není tak nízké, jako sportovní sourozenec, tlumiče jsou přímější a nápravy jednodušší. I v kokpitu je méně místa, což je dáno hlavně užší stavbou, která odpovídá důležité šířce 50 palců, která je maximální povolená pro vjezd do ATV parků v USA.

Menšímu stroji odpovídá i menší motor. Jde o dvouválcovou sedmistovku plněnou vstřiováním, kterou Arctic Cat vyvinul ve spolupráci s Kymcem. Motor má ale velmi slušný výkon 60 koní, který stačí jak jsme si vyzkoušeli i na rozpohybování malé bugyny. Velmi zajímavý je systém zadního pohonu. Motor přenáši výkon přes CVT variátor s rychlou reakcí přímo na zadní nápravu. Arctic Cat tak nemá klasický zadní diferenciál, ale poloosy vycházejí přímo z bloku motoru! To nejen šetří hmotnost, ale odbourává to i několik pohyblivých částí, které je jinak třeba udržovat.

Přesto, že se jedná o rozpočtový a jednoduchý stroj, nešetřilo se na tom nejdůležitějším - na podvozku. O odpružení se starají tlumiče FOX, nejde sice o nejvyšší řadu, ale i tak se jedná o nastavitelné jednotky s velmi dobrou progresivitou. Jinak je podvozek konvenční, vpředu i vzadu je dvojité zavěšení a na obou nápravách je stabilizátor.

Kabina je sice menší, ale o nic méně komfortní, než u Wild Catu 1000. Sedí se stejně nízko, což pomáhá ovladatelnosti a snížení těžiště. Najdete tu i multifunkční digitální palubku a slušně zpracované sedačky se slušným bočním vedením. Najdete tu samozřejmě i ovládání náhonu 4x4 a velmi lehce jdoucí řadící páku. Plusem jsou rozhodně pevné dveře, které v této třídě jinde nenajdete.

Jízda

V kabině panuje tak trochu stísněný pocit, dobrou polohu za volantem si ale díky nastavitelnému volantu dokáže najít snad každý, mě se to každopádně podařilo. Motor má nástup od nejnižších otáček a klasický jednoválcový průběh. Na plyn reaguje auto okamžitě a akcelerace je velmi dobrá, stejně jako celková dynamika auta.

Arctic Cat je obutý do pneumatik Carisle Trail speciálně vyvinutých pro tento stroj. Ty mají slušný grip na většině povrchů, na kterých jsme se pohybovali. Trakci samozřejmě pomáhá i podvozek, který funguje výborně, dává dobrou odezvu od povrchu a dokáže pobrat i velké nerovnosti, nebo skoky.

Továrna ukázala, že umí kromě ostrého sportovního stroje postavit i zajímavý stroj pro každodenní svezení, který je nenáročný na údržbu a zároveň dokáže nabídnout i hodně sportovní zážitky.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz