fotka

Polaris Sportsman ACE - To tu ještě nebylo!

  • vydáno: 23.1.2014
  • autor: Matěj Oliva

Pár spekulací o jednomístné bugyně od Polarisu už sice na povrch prosáklo, ale nikdo nečekal, že model ACE přijde tak brzy.

Polaris ukázal další možný směr, kam se mohou čtyřkolky ubírat. Spojil totiž dohromady výhody klasické čtyřkolky a vozidla side-by-side. Už název ale napovídá, že blíž bude mít přeci jen ke čtyřkolce.

Jako základ posloužil nový motor 570 – kapalinou chlazený jednoválec. Ten je usazen za řidičem. Od volantu dopředu jde o klasického Sportsmana. Najdete tu zavěšení MC Pherson i úložný box pod předním nosičem. Pak už je ale všechno jinak, řídítka nahradil volant a plynovou páčku pedál. Řadící páku má řidič po své pravé straně. Vzadu je pak stroj takové zmenšené RZR včetně velkého nosiče za bezpečnostní klecí a zadního zavěšení, které tvoří dvojitá A ramena.

Světlá výška je shodná s klasickým Sportsmanem 570. Tlumiče mají možnost nastavitelného předpětí a mají slušné zdvihy přes 20cm. Zajímavý je výkon motoru „pouhých“ 32 koní, což je výkon, který předčila i původní pětistovka. Podle inženýrů z Polarisu vyšší výkon pro tento stroj nebude potřeba. Výhodou tak bude pověstná spolehlivost. Nezanedbatelným plusem pak bude spotřeba.

Hodně se myslelo na bezpečnost. Klec splňuje moderní bezpečnostní standardy a když se na ACE podíváme, vypadá opravdu důvěryhodně. Je navíc podpořena dvojicí rámů na bocích doplněných sítěmi. V příplatkové výbavě jsou samozřejmě i pevné dveře. Jezdec má k dispozici ergonomickou sedačku, která je stejná jako v RZR. K tomu je tu tříbodový pás. O ideální jízdní pozici se stará nastavitelný volant. V interiéru pak nechybí ani libůstky, jako je držák lahve. V katalogu doplňků můžete najít střechu, přední sklo a mnoho dalších doplňků.

Zajímavě řešený je i pohon 4x4, který využívá systém On-Demand, který připojuje přední nápravu v případě nadměrného prokluzu zadních kol. Jakmile se trakce vrátí, odpojí se předek a jedete opět jen na zadkokolku. ACE zpomalují čtyři kotoučovéí brzdy s opletenými hadicemi.

Polaris Sportsman ACE je samozřejmě i praktický. Kromě předního boxu můžete využívat zadní nosič, na kterém je aplikován systém Lock & Ride, který umožňuje jednoduché připnutí originálních kufrů a doplňků. Vepředu má ACE přípravu pro naviják.

Polaris připravil konkurenci opět zajímavé zamyšlení a je jasné, že na poli inovací chce zůstat leadrem. Jak se ACE chytne se teprve uvidí, v USA jde do prodeje během února.

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz