fotka

Polaris Slingshot první info a video

  • vydáno: 28.7.2014
  • autor: FilipT

Tříkolová odpověď koncernu Polaris na konkurenční CanAm Spyder nakonec vyústila v zajímavý hybrid na pomezí mezi automobilem a motocyklem s názvem Polaris Slingshot. Nemá sice řídítka, ale i tak slibuje hodně zajímavé svezení.

Oficiálně jde o tříkolový motocykl a k jeho řízení budete potřebovat přilbu a řidičák na motorku (v USA), jinak ale designem navazuje na úspěšné terénní stroje Polaris RZR, hlavně prolamovaným předkem a bodovými reflektory. Narozdíl od RZR je ale Slingshot extrémně nízký a díky nízkému těžišti také umí nabídnout extrémní výkony v zatáčkách. Boční přetížení jako u závodních motokár pak může dosáhnout 0,76 G.

O hlavní část zážitku se stará řadový čtyřválec DOHC z dílny General Motors o objemu 2,4 litru a udávaném výkonu 173 koní, který pohání velké zadní kolo pomocí ozubeného řemenu. Při celkové hmotnosti celého stroje pouhých 783 kg asi půjde o docela slušnou zábavu, byť srovnání poměru síly a váhy přeci jen v porovnání s motocykly trochu pokulhává.

Nejbližším konkurentem na evropském trhu asi bude Ariel Atom nebo KTM X-Bow, oproti nim by ale měl Polaris nabídnout ještě o hodně příznivější cenu na úrovni $19,999 za základní model a $23,999 za luxusnější model SL. Verze Polaris Slingshot SL se liší malým plexisklem a luxusnější výbavou včetně kamer, intercomu a media centra. Zákazníci za své peníze dostanou také stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), vypínatelnou kontrolu trakce a ABS.

Slingshot dále obsahuje několik uzamykatelných schránek na zavazadla, nastavitelná sedadla a naklápěcí sloupek řízení, bohužel pouze s tříbodovými bezpečnostními pásy. Mohutná kola byla vyvinuta společností Kenda speciálně pro tento model a jsou široká 205mm vepředu a 265 mm vzadu na 18palcových ráfcích vepředu a 20palcovém ráfku vzadu.

Prezentační video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz