fotka

Co je zač Maverick Turbo?

  • vydáno: 22.9.2014
  • autor: Matěj Oliva

Na prvním videu jsme mohli vidět, co tahle bestie z Kanady umí a jak je na tom v porovnání s konkurencí, pojďme si teď trochu poodhalit, co se skrývá pod novými barvami Can-amu Maverick X DS.

Na první pohled se to zdá jednoduché, vzít turbo kit a namontovat ho na litrový dvouválec. Tím získáte nejvyšší výkon ve své třídě a Polaris s Arctic Catem se můžou jít tak říkajíc klouzat. Ale ono to zase tak jednoduché není. Turbomotory se v podobných strojích používají jen velmi zřídka a to nejen díky náročnému pracovnímu prostředí, ve kterém se bugyny pohybují.

V podání BRP se nejedná o žádný narychlo spíchnutý systém. Vše je pečlivě promyšleno tak, aby motor svých 121 koní nabízel nejen rychle, ale i spolehlivě. Zcela přepracované je sání, které musí přivádět dostatek vzduchu a zároveň ho dostatečně filtrovat. Turbodmychadlo má elektronicky řízený plnící tlak. Přepracovaná musela být i převodovka a hlavně variátor, který musí přenést podstatně větší výkon a hlavně točivý moment, než u atmosférického motoru.

Zejména pro jízdu v poušti a dunách bylo přepracováno zadní zavěšení, které má aktuálně úctyhodný zdvih 40 cm. Přední zdvihy jsou 37,5 cm. O odpružení se starají tlumiče FOX. Jedná se poslední generaci modelu Podium X a tlumiče jsou samozřejmě plně nastavitelné. Přepracovaný je i samotný rám, díky čemuž má Maverick o 9,25cm delší rozvor.

121 koní je samozřejmě třeba i zastavit, o to se postarají posílené kotoučové brzdy. O přenesení výkonu na povrch se pak starají pneumatiky Maxxiss Bighorn 2 přišroubované Beadlocky k lehkým litým ráfkům. Poslední vychytávkou Mavericka turbo je hliníkový kryt na přední straně.

Can-am vs. Polaris

Zdá se, že BRP nasadilo novou laťku honbě za nejvyšším výkonem, protože svým počinem odsunula konkurenci na druhou kolej. Dosavadní král této třídy - RZR 1000 momentálně ztrácí 11 koní a hlavně 40% točivého momentu! Cena obou strojů by se přitom neměla nijak dramaticky lišit.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz