fotka

Yamaha Raptor 250 R 2011

  • vydáno: 30.12.2010
  • autor: Matěj Oliva

Yamaha přišla na trh s tehdy nejmenším Raptorem v roce 2008, kdy se všechny ostatní továrny soustředily na vývoj velkých pracovních čtyřkolek a ostrých 450 na závody. Lehká, malá a hlavně cenově dostupná dvěpade si našla obrovské množství příznivců a zakrátko se vyšvihla na přední příčky prodejnosti. V roce 2011 přichází její inovovaný model.

Díky novým pravidlům ve většině šampionátů se stal Raptor 250 vynikajícím základem pro stavbu speciálů juniorských kategorií, ostatně i v mistrovství ČR v kategorii Junior II jiné stroje nejezdí. Bohužel pro závody je sériový stroj trochu nevhodný. Tlumiče jsou zde spíš proto, aby čtyřkolka neležela na zemi a jezdci je vyměňují za značkové, stejné je to i s dalšími díly. Proto Yamaha přišla s verzí určenou pro ostřejší jízdu a ne jen pro víkendové courání lesem.

Úpravy oproti základní verzi jsou většinou vidět na první pohled. Jedná se především o nové tlumiče s přepouštěcími nádobkami a nový zadní tlumič. Dále je k dispozici nastavitelná páčka brzdy a zadní LED světlo, které by mělo vydržet nárazy na motokrosové trati.

A co o novém Raptoru říká jezdec Yamaha Factory teamu Dustin Nelson, který letos vyhrál šampionát ITP Quadcross? „Mám rád jízdu na malých raptorech, díky nízké váze se výborně ovládají a pokud si na něj zvyknete, tak na technické trati klidně ujedete jezdcům na ostrých 450, kteří nedokáží využít jejich výkon.“ Nelson má zkušenosti i s původním Raptorem 250. „Nový Raptor R má výborně připravené tlumiče, se kterými se dá hned po vybalení čtyřkolky z krabice dobře svézt na motokrosové trati. Snad jediné, co bych na čtyřkolce změnil, je páčka plynu, jsem zvyklý na otočnou rukojeť a už po pár kolech jesem měl křeče v palci. 250 samozřejmě není nejvýkonnější, ale poměr výkonu a váhy je tu dobře vyvážený.“


Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz