fotka

Kawasaki odhalila Bruteforce 2012

  • vydáno: 8.2.2011
  • autor: quadweb.cz

O všech novinkách letošního roku už bylo napsáno mnoho a pomalu jsme se připravovali na jejich testy. Nyní ale jako blesk z čistého nebe přišla zpráva o nové Kawasaki Bruteforce, která už facelift a pár úprav potřebovala jak sůl.

Oficiální název je Kawasaki KVF 750i EPS a jedná se o modelovou řadu 2012. Motor tedy zachovává navzdory trendům poslední doby stejný objem jako u předchozí generace. První a největší novinkou na nové Kawasaki je posilovač řízení, který dosud Bruteforcu vzhledem k jeho prudkému nástupu výkonu dost chyběl. Posilovač je adaptabilní a má větší účinnost v nízké rychlosti, naopak při vyšších rychlostech se chová jako tlumič řízení.Další novinky se týkají hlavně vzhledu. Plechová kola vystřídaly liťáky, které vypadají podstatně lépe. Na podvozku přibyly i další změny, jako jsou nové tlumiče a stabilizátor pro menší náklony v zatáčkách. Upravené jsou i plasty, které by měly pouštět méně nečistot do útrob čtyřkolky.

Nová jsou i barevná provedení stroje, k dispozici bude šedá barva, Camo verze, modrá a červená. No a na první pohled je vidět facelift přední masky. Ta se přiblížila side-by-side Teryx, původní čtyři světla nahradila dvojice kulatých světlometů a maska vypadá více aerodynamicky a méně agresivně. Pod předním nosičem se usídlila praktická schránka na drobnosti, které jsou na vyjížďky potřeba. Se změnou designu samozřejmě souvisí i úprava nosičů. Ty jsou navíc svařené ze silnějších trubek a mají větší nosnost.

Motor

Co nás ale zajímá nejvíc je motor. Ten už ve stávajícím Bruteforcu neměl problémy s hodně svižnou jízdou a přes svůj handicap v objemu mohl bez problémů držet krok s Can-amy a Polarisy osazenými osmistovkami. Nyní se dočkal zvětšení kompresního poměru, zvětšení průměru sání na 36mm a především úpravy map vstřikování. Motor je vybaven novými písty a pístními kroužky, stejně jako vačkami pro delší zdvih ventilů. Výsledkem by měl být jemnější nástup v nízkých otáčkách a silnější střední pásmo, které Kawasaki vždycky trochu chybělo a motor jel pořádně, jen když se točil. Přepracovaný je i variátor, ten by měl rychleji reagovat, delší životnost bude mít řemen., vylepšení se dočkala i motorová brzda.

S motorem souvisí i nové nerezové svody uložené v silenblokách pro optimální průběh výkonu. Zvětšení se dočkal chladič.

Technické údaje

Motor: 749cc kapalinou-chlazený, 90° , 4-takt V-Twin
Ventilový systém: SOHC, čtyři ventily na válec
Startér: Elektrický
Vrtání x zdvih: 85 x 66 mm
Kompresní poměr: 9.3:1
Vstřikování paliva: digitální vstřikování paliva, duální 36mm Mikuni škrtící klapky
Zapalování: TCBI
Převodovka: CVT – P, H, S, N, R Rám: Dvojitý, kolébkový z vysokopevnostních trubek
Přední zavěšení / Zdvih: Dvojitá A ramena s 17 cm zdvihy
Zadní zavěšení / Zdvih: nezávisle zavěšená dvojitá A ramena s 19 cm zdvihy
Přední pneumatiky: AT 25 x 8-12
Zadní pneumatiky: AT 25 x 10-12
Brzdy přední: dvojité hydraulické 200mm kotouče s 2-pístovými třmeny
Zadní brzda: hydraulická
Celková délka: 2144 mm
Celková šířka: 1181 mm
Celková výška: 1219 mm
Rozvor: 1285 mm
Světlá výška: 239 mm
Výška sedadla: 909 mm
Osvětlení: 35W světlomety, zadní světlo 5W, 21W blinkry
Tažná síla: 5,6 tun.
Pohotovostní hmotnost: 310 Kg Palivo Kapacita: 19 litrů
Palubní deska: rychloměr, počítadlo kilometrů, dva tripy, palivoměr, teplota motoru, hodiny, 2WD/4WD ikony, plus ukazatele pro neutrální, reverzní, pásek a tlak oleje.
Barva: červená Aztec

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz