fotka

Suzuki King Quad - Zkušenosti majitele

  • vydáno: 14.2.2011
  • autor: Aleš Aligator Vajdák

Prozatím jsme zveřejňovali jen testy nových mašin. Hodně z Vás ale zajímají také zkušenosti majitelů po několika tisících kilometrů, kdy se odhalí spolehlivost a další mouchy stroje. Začneme s populární Suzuki King Quad 750, kterou si nyní budete konečně moci koupit i od oficiálního zatoupení.

Proč sis vybral kingquada? Na čem jsi předtím jezdil?

No důvod proč u mě nakonec vyhrála Suzuki je že jsem si prošel od první kolky, zadohrabky Access MAX4 která u mne nevydržela nijak dlouho jelikož jsem zjistil, že bez předního náhonu to tady na walachoch a taky mým kritériím nevyhovuje.

Takže následovalo co za 4x4 ale stejná chyba jako každý nováček co nejlevněji a bez toho abych si nechal poradit jsem koupil CF MOTO 500 long. Kolka která proti Maxíku jela i tam kde to před tím nešlo. Bohužel jsem ale sledoval další mínusy. Kolka byla pro Trial moc dlouhá, stočit se na kousku byl moc velký problém takže pro trial nevhodné a taky na prudké kopečky docházel dech. A tak nastalo opět dlouhá trápení co tedy vzít, abych byl spokojený a v obzoru byl už King Quad. Nákup Kingquadu se mi nakonec posunul o jeden rok z důvodu otestovat na maratónech ale i vš běžném terénu i cestě v té době novinku a to CECTEK 500 EFI. CECTEK je kvalitní kolka co je krátká a jede navíc má i zadní diferák a luxusní podvozek.

Dost kecání o minulosti rok testování „Cecka“ je pryč a na řadu došel vysněný KQ který splnil můj požadavek na délku pro trial. Navíc výkonu na mé požadavky má dost i když se člověk otrká a bral by stále víc a víc.

Jaké máš na něm úpravy?

Na KQ jsem už udělal spoustu úprav. V první řadě bych novopečeným majitelům doporučil rozšíření náprav ať už podložkami, nebo rameny a nechat stávající plecháče nebo líbivější Alu disky z potřebným ET a taky obutím, protože origo Dunlopy jsou dobré tak na ježdění pro rohlíky ale pokud je člověk bahnomil jako já tak je nutné zvolit agresivnější dezén.

Takže kola Dugles 4+3 a obutí Innova 26“

Další úpravou je Šusplech, neboli pancíř podvozku šitý přímo na míru k danému typu kolky. Já jsem si pro jistotu naimplantoval i druhý plech dozadu. Taky přední a zadní rám no a naviják.

Další úprava či doplněk je tlumič řízení dost dobrá věc když máte traktorové pneu a jedete po běžném asfaltu. Vytáhlé sání varia ze spodní části blatníku nahoru aby si to necucalo vodičku i když jí nebylo moc tak při rozvíření si vário pod blatníkem cuclo ale včil mám klid a sucho.

Tak abych to shrnul : Kola + pneu , Tlumič řízení , šusplech , vyhřívané gripy + palec , přední a zadní rám , navijáky , tlumiče HP sporting , lemy blatníků , kufr , vytáhlé sání ,

Je něco, co ti na Kingquadu vadí?

Ano jsou i mínusy u KQ nejen u čínských kolek jak se často píše .

Mě osobně nevyhovovala sériové kola, o kterých jsem už psal a další věc jsou tlumiče ty jsem vyměnil za HP Sporting. Jízda je o poznání jinde i když to nejsou FOXY :-). Další věc bylo sání varia které jsem vyřešil vytáhnutím z pod blatníku nahoru.

Jezdíš hodně ve dvou, jaký je KQ pro dva?

Ano jezdím často s mojí manželkou, a proto jsem na zadní nosič pořídil kufr Quadrax který je zároveň i jako křeslo pro spolujezdce má opěrky a rukojeti. Při jízdě ve dvou si musí ale každý uvědomit že razantnější přidání plynové páčky znamená přední kola v luftě což mi ani mojí ženě nedělá problémy – už si zvykla:-) nic jiného jí nezbylo. A taky při výjezdech na to nezapomínat že je těžiště jinak než když na KQ jede člověk sám je to i tím že druhý sedí de-facto na zadní nápravě . A jízda ve dvou bez kufru moc nedoporučuji z dvou důvodů sedačka je pro 2 lidi krátká ale co vím tak delší jako třeba u Yamaha Gryzzly a druhá věc že spolujezdec neví kdy přidáte a pak tam v zadu lítá jak hadr a při nejhorším i sletí .

Měl jsi nějaké závady?

Závady za celou dobu nebyly až na protrhlou manžetu.Najeto mám 6700 km a první závada v podobě roztržení klece v CV kloubu, ale bylo to zaviněno překonáním hlubokého příkopu kde jsem zapnul 4x4, uzavřel diferák a tím jak famózně zabraly innovy mud gear, tak to pnutí v kloubu neuneslo a praskla klec:-( a přitom stačilo couvnout a bylo by vše OK .

Jaký vyžaduje Kingquad servis?

KQ vyžaduje péči jako každé motorové vozidlo takže pravidelné výměny olejů jak v motoru tak v nápravách měním každé 2000 km. Každopádně olej v motoru doporučuji kontrolovat častěji, ne až po ujetí 2000 km, kdyby se totiž začal tratit tak není potom daleko k zadření motoru z důvodu že náplň je 2,5 litru. Když se jezdí v marastu, tak je nutné si hlídat manžety CV kloubů, kdyby byly protrhlé kloub by se poničil. Co se týká umývání a leštění, je u mne problém. Umývám jen pokud by kolka měla někde dělat propagaci, nebo když mi sdělí žena že by chtěla vyjet tak jí to umyju. Jinak jde o běžné kontroly štekrů a prostříkání kontaktolem. Jde pouze o prevenci kdo má dodělané mazničky na ramenou tak sem tam promazat, hlídat si stejný tlak v pneu který má vliv jak na jízdní vlastnosti tak na sjíždění pneu.

Jakou má spotřebu oleje a paliva?

Co se týká spotřeby oleje tak při mých 6700 km se neprojevuje žádný úbytek , že by bylo nutné dolívat v průběhu mezi pravidelnými výměnami náplní.

A benál je dosti zapeklitá otázka je to podle toho v čem se jede jaké má člověk obutí a spoustu dalších aspektů každopádně průměr je někde kolem 10 litrů ASI :-) , ale je fakt že jsem si jeden večer sednul a důkladně si vypsal co jsem do kolky za rok investoval tím myslím náplně, PHM, pojištění, obutí a došel jsem k závěru že provoz KQ je cca 7 kč /km.

Kdybys měl dnes kupovat další čtyřkolku, jaká by to byla?

To je docela zapeklitá otázka moc se mi líbí Arctic Cat litr. Ale pokud bych se měl bavit že bych kupoval zase novou tak by to určitě AC nevyhrál a to jen kvůli zbytečné předřazenosti . Za tu cenu bych si pořídil ale téměř KQ dva:-).

Pěkné poježdění a zážitky na strojích přeje Aligátor.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz