fotka

Terénní pavouk – W-tec Eraser Evo

  • vydáno: 17.2.2011
  • autor: Matěj Oliva

Možná jste na fotkách z našich i zahraničních závodů viděli podivnou čtyřkolku s rameny do stran a specifickým designem, která se tak nějak vymyká. Občas se mě někdo ptá, co je to zač, co je v tom za motor, nebo kdo to vlastně vyrábí.

W-tec je holandská firma, která se zabývá výrobou racingových dílů pro motorky. Při výrobě používá unikátní CNC technologie a velice přesné kovoobrábění. Kromě těchto dílů se tato firma zabývá i výrobou ultralevých závodních čtyřkolek pro závodní účely. Nosným výrobkem W-tecu je model Evo. Ten je nekompromisně připraven pro závody. Nejzajímavější na celém stroji jsou samozřejmě přední ramena. Díky této konstrukci může mít čtyřkolka hodně velké zdvihy, a jemnější nastavení odpružení, což samozřejmě zlepšuje ovladatelnost a odpružení. Stinnou stránkou je náchylnost tohoto systému k destrukci po kolizích.

Co je na čtyřkolce hodně zajímavé je hmotnost. Čtyřkolka váží dle typu motoru od 151 do 161 Kg, což zhruba odpovídá hmotnosti motokrosové KTM. Obrovskou výhodou je možnost vybrat si motor dle vašich požadavků, nebo koupit jen samotný rám. Přímo od W-tecu můžete čtyřkolku dostat osazenou motorem Honda CRF 250 a 450, nebo KTM EXC 530. Na požádání Vám ale továrna do čtyřkolky zastaví agregát, jaký potřebujete.

Rám se dá snadno upravit pro různé motory, takže například junior může začínat s 250 a následně čtyřkolku osadit větším motorem. Podvozek má kromě předního zavěšení další libůstku v podobě dvou zadních tlumičů vedle sebe, to zajišťuje menší kroucení zadní kyvné vidlice, takže je celé zadní zavěšené stabilnější. O něco se tím ale komplikuje nastavení zadních tlumičů. Přední zavěšení má ještě jednu velkou výhodu v chování při tvrdém brzdění, kdy se čtyřkolka nepotopí a jezdec jí má stále pod kontrolou.

Čtyřkolka má v základní výbavě implantovaný tlumič řízení, který na ostatní stroje musíte dokupovat. Zajímavá je také nabídka příslušenství, můžete si vybrat třeba 22L nádrž, lehká kola DWT, nebo třeba jiné gripy a kryty kotouče a rozety.

Video

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz