fotka

SMC Ram 520RR - zkušenosti majitele

  • vydáno: 1.3.2011
  • autor: Luboš Mezei, foto: Archiv autora

Náš seriál vašich článků pokračuje představením nejobjemnější sportky z Taiwanu.

Proč sis vybral SMC RAM 520RR? Na čem jsi předtím jezdil?

Jako první čtyřkolka se u nás doma objevila Blata, prostě mini Quad, ale to byla hlavně hračka pro syny. Ale musím se přiznat, že i já jsem na Blatě dováděl.

Pak jsem se jednou svezl na jedné prezentační akci na dospělácké čtyřkolce a do měsíce byl doma Shineray 250. S tou jsem poznal svět čtyřkolek a po půl roce šla do světa a já přemýšlel co dál. Začal jsem pokukovat po japonských strojích dovážených různými firmami, ale v té době se objevovaly problémy s homologací. A bez RZ jsem kolku nechtěl.

Tak jsem začal vybírat mezi značkami z Taiwanu a to Accesem a SMC. U obou dovozců jsem byl pečenej vařenej a stále porovnával. A nakonec jsem si vybral SMC. A proč jsem se tak rozhodl? Cena byla stejná, ale servis na SMC mám skoro za barákem a to rozhodlo.

Jaké máš na ní úpravy?

RAMka byla puštěna do plného výkonu, byla na ní osazená vyztužená kyvná vydlice, to proto že jsem se s ní začal jezdil závody a vím že ta seriová by to nevydržela. Dále jsme na kolech měli podložky a odpruženou tyč řízení od VYXe. A na předku byly o jeden palec vyšší pneušky.

Nesmíme zapomenout na plasty, co šlo tak jsme sundali a co nešlo tak jsme zkrátili.

Je něco, co ti na SMC RAM 520RR vadí?

Asi to že je proti japonské a americké konkurenci trochu těžší. A plasty by taky mohly být měkčí. A je to žrout času, ale to asi zná každý kdo vlastní čtyřkolku. Nemůžeš říct, jedu se jen tak project, za chvilku jsem doma. Narazíš na super terén, nebo se potkáš s kámošema, a jsi půl dne pryč :-)

Jezdíl jsi ve dvou, jaká je SMC pro dva?

RAMka je schválená pro dva, ale pohled na sportku se dvěma lidmi je otřesný. Ano krátké přejezdy po rovině nejsou problém, ale spolujezdec nemá jako na každé sportce si kam dát nohy. Pokud někdo plánuje převážně jezdit ve dvou tak asi sportku ne.

Měl jsi nějaké závady?

Ano měl, je to jenom stroj, co se týče motoru tak tam žádný problém nebyl. Ale za necelý dva roky provozu jsem měnil jednou všechna ložiska na kolech. Spínací skříňka ta byla taky vyměněna, ale nakonec jsem ji stejně vyndal a nahradil ji pouze vypínačem. Jednou jsem měnil přední rameno, ale to bylo mojí chybou, prostě jsme to nějak nezvládli a poslali to do stromu. Zadní světlo jsem taky rozbil, ale to byla daň za chybu, co jsem udělal jako nováček na výkonném stroji.

Jaký vyžaduje SMC RAM 520RR servis?

Co se týče motoru tak jedině měnit olej, to jediný jsem za 5200 km na něm dělal. A pak vše promazávat, uložení ramen, řetěz a tak. Pokud něco nerozbiješ tak se v servisu asi moc člověk s RAMkou neukáže.

Jakou má spotřebu oleje a paliva?

Olej to snad nežralo, ale při výměnách po dvou nebo třech závodech toho asi člověk moc nepozná. A co se týče benzínu tak 12l nádrž mi vystačila na dvě hodiny závodu a ještě tam něco zbylo. Při jednom výletě, kde jsem za jeden den najel přes 400km tak jsem spotřeboval 28l benzínu. A to jsme převážně jeli po silnici, ale stále plnej.

Kdybys měl dnes kupovat další čtyřkolku, jaká by to byla?

To je krásná otázka. RAMka šla do světa a já právě vybírám co si pořídit. Na 90% to bude čtyřkolka 4x4. A co to bude, to bude vše záležet na financích. Osobně se nebráním stroji od prodejce od kterého jsem měl RAMku. Ale s jídlem roste chuť, tak se přiznám, že mým snem je Can Am Renegate 800. Ale to je asi sen každého kolkaře. Ale ani Japonec nebude špatný.

V současné době to ani tak moc neřeším, neboť mi doma stojí sice zase sportka, tak je na čem jezdit.

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz