fotka

Can-am Outlander 500 - Zkušenosti majitele

  • vydáno: 23.3.2011
  • autor: quadweb.cz

Tentokrát se dozvíte uživatelské zkušenosti s Can-amem v tak trochu netradičním objemu.

Proč sis vybral Outlander? Na čem jsi předtím jezdil?

Dá se říct, že jsem do Outlandera prostě zmoudřel, jezdil jsem na všech možných i nemožných čínách počínaje Bashanem, přes Shineraye, CF Moto, Kazumu, Odes, Buyang a pak se mi dostal do rukou první Outlander MAX 400. Byl to ještě karburátor, měl špatný přední tlumiče, volný variátor, byl otřískaný a najetý hektar mil, ale ta kolka prostě chtěla jet a sama, aniž bych jí musel nějak přesvědčovat....

Takže postupem doby jsem si ještě vyzkoušel ojeté Outlandery 650 i 800 ccm až sem nakonec zakotvil u pětistovky. Obě tyto kubatury jsou hlavně pro vyznavače adrenalinu, já se na tom sice rád občas svezu, ale musím se vždy moc hlídat...ono tě to nutí se furt předvádět a já už špatně padám . Na můj věk a schopnosti je pětikilo mašina, která mi pokryje moje požadavky a ještě má dostatečnou výkonovou rezervu. Úplně stejně mi ale loni vyhovoval i krátký Outlander 400 EFi, ale přiznám se, že zvuk dvouválce je prostě návykový .

Jaké máš na něm úpravy?

Úpravy??? Co to je ...aha, už vím, váleli se mi doma podložky, tak sem je tam dal - ve předu 35 mm, v zadu 45 mm, no a pak tam jsou rozšiřovací nástavce blatníků, vyhřívané ručky a plyn a přední kapotáž - mimochodem super záležitost na zimu...

Je něco, co ti na Outlanderu vadí?

No ani moc není, i když bych uvítal, kdyby modely 400 a 500 měli ve předu dvojitá A ramena a ne McPerson (i když zase je to takhle lehčí...), samozřejmě bych si představoval i vzduchový podvozek, posilovač řízení, turbo....plováky, lodní šroub....

Jaký je Outlander pro dva?

No krátký ani vlastně pro dva není, ale úplně v pohodě i přes svůj tělesný objem na to mohu naložit kamarádku a dám s ní i velmi náročné pasáže....tedy na kolce

No a u dlouhého je to úplně pohoda, tedy musíš počítat s trochu větším poloměrem zatáčení, což se v lese v pohodě dá zvládnout, ale do sekačky u domu zapřahám raději krátkého Outíka...

Měl jsi nějaké závady?

Na současném půllitru zatím nic - i když teda jedna je a dost mě štve - nehřeje mě pravý grip. Tahle mašina má ale už za sebou 14.000 Km a přes 900 Mth, takže nějaká práce na tom je. Bude teď potřebovat vyměnit jeden spodní čep, nový řemen, oleje, filtry, promazat a zadní kardan je taky už trochu volnější... Ale to patří k věci

Jaký vyžaduje Outlander 500 servis?

No pětistovka nemá nějaké výrazné nároky, stačí když se budeš řídit dle manuálu, znám spoustu kluků, kteří si v pohodě servisují Outlandery i Rena doma. Servis navštěvují jen v případě nutnosti načtení jednotky nebo jednou za čas preventivně. Ona totiž řídící jednotka je hodně blbuvzdorná a vše ti hlídá a píše na display. Takže, když si zapečeš v bahně chladič, nebo ti někde uhnije drát od ventilátoru, tak to, že ti jede mašina v nouzáku není chyba toho nouzáku, ale ochrana aby si neupekl motor...což většina jiných kolek nemá. Po bahnění tyhle stroje sice vesele jedou dál, zatím co ty "nouzákuješ", ale zase třeba v 7 tis. Km dělají pánové výbrus, bo jim to žere olej...

Jakou má spotřebu oleje a paliva?

Olej to nežere žádnej a to ani přes ty hektary, co to má za sebou. No a benzínu...no to jo, to si srkne . Ve sněhu to dokážu i za víc jak kamarádovo osmikilo, ale nutno říct, že jsem jel hodně ve předu a prohrabával jsem ostatním stopu. Jinak na poslední vyjížďce cca 120 Km v našich kopcích, jsem tankoval o litr a pů méně jak Outl800 a o litr méně jak kamarádova Grizzly 700 - cca 11,7 l. Sníh nebyl ale zase vážím o cca 50 Kg více jak oni .

Kdybys měl dnes kupovat další čtyřkolku, jaká by to byla?

Can-Am Outlander 500XT s DPS

Další články z rubriky:


Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 quadweb.cz