fotka

Arctic Cat 700 H1 EFI PS - redakční test

  • vydáno: 1.6.2011
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Arctic Cat provedl pro letošní sezonu v modelové řadě řadu změn a dotklo se to samozřejmě i nejpopulárnějšího modelu – krátké sedmistovky. Ta se nám dostala do spárů a dostali jsme konečně šanci vyzkoušet, zda se armádě Kingquadů konečně někdo postaví.

Před nedávnem prošla naším testem prodloužená verze – TRV. Ta zanechala velký dojem a jednalo se o jedno z největších překvapení letošního jara. Krátká verze je v mnohém podobná, takže k technice jen stručně. Arctic Cat osadil své stroje posilovačem řízení (označení PS – Power Steering), jeho funkce je samozřejmě jasná. Dále se inovoval podvozek, nápravy tlumí nové progresivní jednotky, které mají zvýšit komfort a stabilitu stroje. Plasty jsou nově lakované do metalických barev.

Náš testovaný stroj byl navíc osazen pneumatikami ITP Mudlite. Na zadním nosiči pak byly praktické držáky nářadí a stroj byl osazen předním ochranným rámem. K zahození není ani špičkový naviják Warn. Hodně praktická je velká schránka mezi koleny řidiče, kam naskládáte svačinu, pití, pláštěnku, zkrátka všechno co se může na výletě hodit. Pod sedlem už moc místa není, zato je tu pečlivě srovnané kompletní nářadí, které můžete potřebovat. Za řidítky má jezdec vše po ruce. Palubní deska je přehledná a jednoduchá, zobrazuje ale všechno, co potřebujete. Ovladače jsou pro letošní rok inovované a na pravém palci je nový přepínač náhonu. Uzávěrka je totiž od letoška spínána nikoliv mechanicky lankem, ale elektricky servomotorem.

Motor osazený vstřikováním chytá na první otočení a po krátkém prohřátí má naprosto kultivovaný chod. Na stisk plynové páčky reaguje rychle a na velkoobjemový jednoválec se velice dobře vytáčí. Vše doprovází dunivý zvuk z laděné značkové koncovky Remus, kterou dostanete rovněž již v sérii. Řadicí páka je umístěna na levé straně, což mně osobně vyhovuje lépe. V kombinaci s ukazatelem zařazené rychlosti funguje dobře a přesně. Řadit budete ale mnohem méně, než u verze TRV, k tomu ale později. Rozjezd sedmistovky je bez výhrad, motor má silné nižší i střední pásmo a není třeba ho zbytečně točit, spojka i variátor zabírají plynule a tiše a pneumatiky ITP mají dobrou trakci.

Pro náš test měla čtyřkolka nastavený podvozek hodně na měkko, což bránilo nějaké sportovní, nebo agresivní jízdě. Na druhou stranu pro výletní tempo, nebo trial byl stroj v tomto setupu naprosto ideální. Měkký podvozek dovolil velké křížení náprav a čtyřkolka byla hodně jistá i v krkolomných přejezdech nerovností. Oproti TRV je samozřejmě znát nižší stabilita při jízdě rovně, stroj je ale naopak hravější a nechá si líbit utržení zadní nápravy do smyku, nebo rychlé změny směru. Podstatně menší je také poloměr otáčení. Výjezd, ve kterém by měla čtyřkolka tendence k převracení na zadek jsme bohužel nenašly.

Velice dobře funguje motorová brzda, ve sjezdech stačí jen nechat zavřený plyn a kočka se jen pomalu sune svahem dolů bez blokování kol, nebo dalších nepříjemností, které způsobuje neopatrné brzdění. Brzdy samotné fungují uspokojivě, dokáží stroj zastavit z jakékoliv rychlosti a i na silnici odvádí svou práci výborně. Cestovní rychlost se pohybuje okolo 90 – 100Km/hod, což už je na terénních pneumatikách docela kalup. V této rychlosti je třeba držet řidítka opravdu pevně, ale pořád se nejedná o nebezpečnou rychlost.

Samostatné hodnocení zaslouží posilovač. Na dlouhé sedmistovce byl bez výhrad, tady bych trochu ubral na intenzitě, s krátkým strojem se nebudete tolik prát a i když je homologován pro dva, očekává se spíše sólo jízda. Jinak byl jeho chod kultivovaný a konstantní, na velkých nerovnostech lze díky posilovači bez problémů udržet řidítka a v trialových pasážích pomůže opravdu hodně.

Na začátku vyvstala otázka, zda tento stroj, jako přímá konkurence populární Suzuki obstojí a jak velký je rozdíl mezi krátkou a dlouho verzí. Na první otázku je odpověď jednoznačně Ano! Arctic Cat postavil vynikající, dobře sladěný stroj a pro letošní sezonu vyladil všechny detaily. Navíc na něj importér pověsil hodně zajímavou cenovku. No a rozdíl mezi verzí TRV a testovaným kusem je celkem markantní, chování podvozku je mnohem živější a hravější, čtyřkolku otočíte mnohem snáze na úzkých cestách, nevýhodou je samozřejmě ztráta pohodlí pro spolujezdce.


Technické údaje


Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz