fotka

Novinky Kymco 450i vs 500DX na závodní trati

  • vydáno: 21.6.2011
  • autor: FilipT, foto: autor, Dan Pejzl

Zastoupení značky Kymco pro český trh, německá společnost MSA GmbH, nás pozvala na nádhernou závodní trať poblíž Weidenu a představila nám dvě novinky pro letošní sezónu. Čekal na nás pracovní stroje MXU 500 IRS 4x4 v prodlouženém provedení DX pro jízdu ve dvou a nová verze úspěšné čtyřstovky posílená na MXU 450i 4x4.

Na dokonale připravené trati plné lavic, tobogánů, rolet i jednoho poměrně hlubokého brodu jsme mohli vyzkoušet i další stroje značky Kymco, jmenovitě sportovní modely MAXXER 300 a 450i 4x4, malého pracanta MXU 300R. Jako bombónek jsme pak prohnali po trati i Kymco UXV 500 z kategorie side-by-side. V další části jsme pracovní stroje vzali do přilehlého lesíku, kde byla vytyčena trialová trať s mnoha přírodními i umělými překážkami, ale hlavně nádhernými sjezdy a výjezdy!

Kymco MXU 500 IRS 4x4 DX

Hlavní pozornost se samozřejmě soustředila na obě horké novinky, dvoumístnou pětistovku a čtyřista-pade. S pětistovkou už jsem se důkladně seznámil na podzim při redakčním testu a byl jsem hodně zvědavý, v jakém světle se ukáže dlouhá verze DX. Ovšem dlouhé provedení pro dvojčlenou posádku není jedinou změnou. Verze DX dostala také mohutná čtrnáctková kola obutá do Bighornů, takže se o něco zvýšila i světlá výška a změnily se jízdní vlastnosti. Ale hlavně se posílil majestátní dojem z celého obrovského stroje! Jestli dřív velké stroje od Kymca působily třeba vedle pětistovky od Polarisu jako trpaslíci, dnes už hrají stejnou rozměrovou ligu.

Po stránce designu si pětistovka drží moderní výraz založený na velkých atraktivních světlometech a stříbrná metalíza jí náramně sluší. Sedlo spolujezdce je řešené jednoduše snímatelným sedákem, opěrka pak je namontovaná napevno a pohodlí je vzadu i díky dobře tvarovaným madlům dokonalé.

S dlouhou pětistovkou jsem ale na trati strávil jen pár kol. Prodloužený stroj s celkovou pohotovostní hmotností 347 kilo, navíc na velkých Bighornech, totiž na sportovní zápolení není to pravé a řidič se musí na rozbité trati dost prát s řídítky. Krátká verze MXU500, která také byla k dispozici pro srovnání, na tom byla o poznání lépe. I tak se ale s dlouhánem dalo zvláště na lavicích užít spousta zábavy.

Proto jsem novotou zářící DX radši vytáhl napřed do trialové části, kde zvláště výjezdy a sjezdy byly s dlouhým strojem po přepnutí 4x4 krásně jednoduché. A s uzávěrkou diferenciálu by snad DX lezla i po stromech! Co mě doslova nadchlo, je řazení - převodovky Kymco prostě patří v tomto směru k naprosté špičce a tak hladké a snadné řazení nenabídnou snad ani americké značky.

Nakonec vyrážím na projížďku po lesní cestě a po lesácké silnici. Právě tohle totiž budou domény dvoumístné verze a tady umí DX předvést své kvality. Jisté řízení i v rychlosti ke 100 km/h na asfaltu totiž u pracovních ATV vůbec není samozřejmostí, ale DX to mimo jiné i díky příčnému zadnímu stabilizátoru umí dokonale.

Kymco MXU 450i 4x4

Jesli mě prodloužená pětistovka na trati zrovna moc nenadchla, pak u 450i tomu bylo právě naopak. O něco kompaktnější rozměry a podstatně nižší váha na úrovni 307 kg se na trati projevily nádherně hravým dojmem a dvacet koní skrývajících se v inovovaném motoru s elektronickým vstřikováním bylo na tuhle trať přesně to pravé.

MXU 450i sedí na dvanáctipalcových kolech a díky tomu hodně svižně zatáčí, kvalitní odpružení s dlouhými zdvihy si zase dokázalo poradit i s roletami, a to všechno bez nějakých větších nároků na jezdce. Řízení nedostává žádné větší rány od nerovností, přesně drží zvolenou stopu a láká jezdce zkusit to ještě trochu rychleji, a ještě.... To samé platí pro nekonečné skoky, protože na trati bylo asi 10 dokonalých lavic - když jsme chvíli sledovali šílence v dresu ČMN přezdívaného „Létající Kubajz“, rychle jsme skokům také přišli na chuť.

Nezávislé zavěšení kol ukázalo své kvality v trilové části, ale na trati nám způsobilo nejednu horkou chvilku. Obě kola totiž dokonale kopírují terén a ani na prašném povrchu nebylo snadné před zatáčkou utrhnout zadek do driftu. I to se ale člověk naučí a zbytek jízd už se mi s 450i vůbec nechtělo rozloučit. Tohle je z mého hlediska dokonalý stroj pro ostřejší ježdění pro radost nebo amatérské závody! Už se těším na připravovaný delší redakční test.

Kymco UXV 500 4x4

Jízda volantem tohoto UTV ukázala, že i u malého „náklaďáčku“ půllitrový motor bohatě stačí k pořádné porci zábavy. Před jízdou mi chvíli trvalo, než jsem vzdal hledání ruční brzdy - UXV500 totiž místo ní má modernější řešení pomocí parkovací polohy P řadicí páky.

Pohodlí a řešení většiny prvků nevybočuje ze standardu této kategorie, i zde ale musím pochválit o poznání kvalitnější řazení proti konkurenci - a to u vozidel side-by-side hraje dost důležitou roli, protože tady se toho při otáčení nacouvá a napopojíždí o dost vííc než u čtyřkolek. Další silnou stránkou UXV Kymco je řízení - tahle věc dokonale poslouchá volant.

Překvapivě dobře přitom šlo poslat stroj i do driftu a brzy se také ukázalo proč. UXV bez nákladu a obsazené pouze jedním jezdcem má totiž dost váhy na předku, takže zadek se dá utrhnout a třeba na parkovišti krásně roztočit v driftu. Pokud ale tohle vozítko vytáhnete na trať a donutíte ho skákat, bude mít trochu sklon padat spíš na předek. Ale ani při tak drsném zacházení jsme nezaznamenali dopady na dorazy, klobouk dolů.

Další články z rubriky:


    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 quadweb.cz