fotka

Arctic Cat Wildcat 1000 – první jízdní dojmy

  • vydáno: 23.11.2011
  • autor: quadweb.cz

Revoluční side-by-side dostalo příhodný název, který v překladu znamená „Divoká kočka“. No a má to svůj důvod, Arctic Cat sebral hozenou rukavici od Polarisu a postavil ryze sportovní side-by-side, u kterého už vás ani nenapadne připojit radlici, nebo tahat vlek. Přinášíme vám první dojmy zpoza volantu.

Před uvedením do výroby a prodeje si Wildcat prošel doslova peklem, musel najezdit tisíce ostrých mil v nejrůznějším terénu, které odhalili všechny nedostatky stroje, které by mohly mít vliv na spolehlivost a jízdní vlastnosti. Výsledkem by měl být dokonale vyvážený stroj schopný opravdu ostrého nasazení ať už v závodech, tak i při hobby jízdě.

Největším trumfem Wildcatu by měl být podvozek, ten vyniká především neskutečně dlouhými zdvihy a zajímavým řešením zadního zavěšení na pěti bodech. V praxi to znamená mnohem citlivější chování stroje při rychlé jízdě po velkých nerovnostech. Kola dokáží výborně filtrovat všechny nerovnosti a do kabiny se dostane jen minimum rázů. Při testovací jízdě výborně fungovali i jednotky Walter Evans, které jsou samozřejmě plně nastavitelné.

Po usednutí za volant se dostaví pocit závodníka ve sportovním autě, sedačka je hodně nízko, což je samozřejmě dobré pro těžiště. Volant i pedály jsou na svém místě a ergonomie je vyřešena optimálně. Zajímavé je, že se spolujezdcem se nijak extrémně nemačkáte, i když místa na rozdávání pod bezpečností klecí rozhodně není. Sedačky jsou hodně sportovní a mají vynikající boční vedení, což je pro jízdu v terénu samozřejmě vynikající. Bohužel je ale Wildcat osazen pouze tříbodovými pásy.

Jízda

Pro testování byla využita planina kalifornské pouště, kde je ideální prostor pro rychlou jízdu terénních aut. První, co nás překvapilo je chybějící výbušnost motoru, dynamika je sice velice slušná, ale přeci jen tomu něco chybí, na druhou stranu litrový dvouválec je krmen vstřikováním a možnosti ladění budou opravdu velké, pro běžného uživatele bude výkon dostatečný. Nám výkon chyběl hlavně v úplně nejnižších otáčkách.

Možná se budeme opakovat, ale podvozek Wildcatu je to, oč tu běží, dokonale pobírá rázy ve vysokých rychlostech, ale přitom celý stroj zůstává pod kontrolou a reaguje na povely volantu naprosto perfektně. Pokud uděláte chybu, nebo se na poslední chvíli rozmyslíte, že pojedete jinudy, stačí otočit volantem a Wildcat se s gejzíry prachu v zádech otočí, kam je libo. Rozbité cesty přitom nejsou problém, nízké těžiště je zkrátka znát a v kombinaci s vysokými zdvihy poskytuje výborný jízdní komfort a kontrolu.

Dobře nastavený je posilovač řízení. Ten má progresivní chod a dokáže reagovat na aktuální podmínky, v nízkých rychlostech vám tedy pomůže pohodlně ovládat stroj bez toho, abyste se s velkými terénními pneumatikami zbytečně dřeli, ve vysoké rychlosti vám naopak pomůže udržet stroj pod kontrolou. Je čas končit, z Wildcatu se nám vylézat nechce, ale nedá se nic dělat, po dni stráveném za volantem můžeme zodpovědně říct, že Wildcat je rozhodně velkým úspěchem továrny s kočkou ve znaku.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz