fotka

Polaris RZR 570 – první svezení

  • vydáno: 19.12.2011
  • autor: quadweb.cz

Kategorie side-by-side je nejen za mořem čím dál populárnější. Přispívá k tomu zejména možnost vézt spolujezdce plnohodnotnou jízdou a samozřejmě i pohodlí, které jízda v sedačce s volantem nabízí. Polaris se dosud zaměřoval na velké dvouválce, letošní novinka se ale zaměřuje na jezdce, kteří nutně nepotřebují jezdit na závodních tratích.

Design nového Polarisu navazuje na celou modelovou řadu RZR. Nechybí agresivní maska s pro Polaris typickými světlomety. Kola jsou plechová a naznačují, že cena by mohla být hodně přívětivá. Naopak interiér je totožný s celou modelovou řadou. Vzhledem k tomu, že se jedná hlavně o rekreační stroj, jsou tu tříbodové pásy. Hodně zajímavá je celková šířka stroje, která je uzpůsobena pro vjezd do ATV parků, kde je omezení šířky pro klasické čtyřkolky. Celá konstrukce chassis je vlastně stejná, jako základní RZR 800.

Hlavním a největším rozdílem je tedy motor, ten má objem 567ccm, jedná se o jednoválec se čtyřventilovou technikou. O plnění se stará vstřikování ovládané moderní elektronikou. Motor je naladěný na hodně zajímavý výkon 45 koní. Ty jsou přenášeny na terén přes stejný variátor a převodovku, jakou používá RZR 900 XP. Samozřejmostí je samozřejmě i náhon na všechna čtyři kola.

Najít rozdíly mezi RZR 800 a 570 je dost těžké. Kromě motoru je tu upravené zadní zavěšení a několik dalších detailů. O několik kilogramů je nižší i hmotnost celého stroje. Zajímavé je, že 570 ztratilo na větší osmistovku ve zrychlení z nuly na 50 km/hod jen dvě desetiny sekundy. Průběh jednoválce tedy dokáže snadno srovnat krok se silnějším motorem.

První start nového motoru je hodně působivý. Díky vstřikování a elektronice je start naprosto okamžitý. Zvuk jednoválce je utlumen koncovkou do příjemných basových tónů, které ale v kabině zbytečně neruší. Při prvním rozjezdu nás překvapila využitelnost výkonu motoru. Můžete jet vždy na plný plyn zcela bez obav. Po prvních stovkách metrů jsme zastavili a přenastavili podvozek na nižší tuhost. Pak se začalo RZR chovat vzorně. Jednoválec reaguje na stisk plynového pedálu naprosto okamžitě a dokáže na kola poslat vždy dostatek točivého momentu.

Navzdory úzké stavbě je RZR poměrně stabilní v zatáčkách a dává dobrou odezvu od podvozku. Jakmile by se chtěl stroj převrátit, dozvíte se to včas a můžete jízdu korigovat. Rozhodně ale nečekejte stabilitu a komfort modelu S, nebo XP. Určení RZR 570 je samozřejmě úplně jinde. Maximální rychlost se pohybuje mezi 90 a 100 km/hod.

První seznámení s RZR 570 nás hodně překvapilo. Svezení s jednoválcem je velice působivé a cena by měla být více než přívětivá. Klid ve vodách menších side-by-side je tedy u konce a máme se na co těšit.

Video

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz