fotka

GOES 625i MAX - Není CF jako CF

  • vydáno: 17.4.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Na evropský i český trh vtrhla značka GOES s velkou parádou a hned v prvním roce si udělala několik desítek čárek v počtech prodaných kusů a počet majitelů se stále rozrůstá. My jsme si vzali do parády nejoblíbenější z flotily GOESů – jednoválcovou 625 v dlouhém provedení.

Vzhledem k tomu, že se jedná o první GOES na našem webu, začneme představením značky. Značka Goes byla založena skupinou lidí dříve dlouho pracujících ve vrcholném managementu francouzského, respektive evropského importéra čtyřkolek BRP. Zde jim připadalo, že cesta na vrcholu končí s čímž se nechtěli smířit a rozhodli se tak jít svou vlastní. To, že to byla cesta správná dokládá hlavně počet států (22) a zhruba tisícovka dealerů v Evropě, Africe, Austrálii a Jižní Americe, kde se čtyřkolky, skútry a UTV Goes staly vyhledávaným artiklem. Do Česka a na Slovensko dováží čtyřkolky Goes firma A.R.C.Autocentrum s.r.o. V jejich nabídce najdete především pracovní ATV, které si Goes nechává vyrábět v moderní fabrice CF Moto, která ale není jediným výrobcem pro značku Goes. O tom, ale někdy příště. Francouzské zázemí má za důsledek dobrou dostupnost strojů i náhradních dílů, které není třeba dovážet až z Číny. Pro zákazníka tedy jen dobře. Od původních modelů CF Moto se testovaný model GOES liší hlavně designem, který na první pohled působí velice atraktivně.

Designově se jedná o velice podařený stroj, který působí jako podstatně dražší. Dobře vypadají velká litá kola provedená ve dvou barvách. Obuta jsou do univerzálních pneumatik CST. Zajímavým designovým prvkem jsou LED denní světla ala Audi. LED jsou použity rovněž v blinkrech. To je dobré samozřejmě pro spotřebu, viditelnost a mimo to to dobře vypadá. Jediné, co ruší bílé plasty a celistvý vzhled je červená mřížka nad motorem, která mě osobně ke stroji moc nesedí. Jinak ale ke vzhledu stroje nemám výtek.

Pod kapotami nečekejte nic převratného. O pohon se stará poslední evoluce jednoválce CF o objemu 594 ccm, který je plněný vstřikováním paliva. O přenos síly se stará kanadský variátor CVTech, který je pověstný svým bezproblémovým provozem a velice dobrou efektivitou záběru. Ramena jsou kombinací klasických trubkových s kovanými. Dlouhá verze je v tomto případě opravdu dost dlouhá, na velké sedlo se bez problémů vejdou dva jezdci, mají při tom i dost prostoru pro nohy. Spolujezdec má navíc k dispozici i opěrku a madla.

Za řídítky nás čeká známá palubní deska, ta je vyvedena v barvách a zobrazuje vše potřebné na několika displejích. Ani ovladače nijak nevybočují, vše je tam, kde to čekáte, včetně ovladače přepínání náhonu 4x4 a uzávěrky. Co musím vyzdvihnout je parkovací brzda, která v zapnuté poloze zakrývá plynovou páčku, takže se zataženou brzdou se rozjet nedokážete.

Teď už ale k jízdě. Motor chytá studený na první otočení, se vstřikováním paliva by to ostatně ani nemělo být jinak. Po krátkém zahřátí se motor nechá plynule vytáčet za doprovodu jednoválcového bublání z výfuku. Řazení jde poměrně hladce, i když občas je třeba si trochu pomoct přidáním plynu. Zapadá Hčko a jedeme. GOES má samozřejmě silniční homologaci, takže naše první cesta vede od importéra přes Benešov na trať na Kavčáku. Na asfaltu se čtyřkolka chová celkem standardně. Jedeme ve dvou s fotografem a motor s tím nemá problém. Zrychlení na legální rychlost ani ve dvou není problém a z křižovatek odjíždíme vždy před auty.

Na trať dojíždíme bez problémů a konečně začíná ta pravá zábava. Nejvíc mě baví rychlé široké cesty bývalého tankodromu. Řadím H, dávám plný plyn a se clonou prachu za zády se vydávám na trať. Přímá jízda není díky dlouhé stavbě problém. Čtyřkolka je stabilní a jen tak něco jí nerozhodí, můžete projet díry i příčné nerovnosti a i bez posilovače řízení se dá dobře kontrolovat. V zatáčkách je to o něco horší, což má na svědomí dlouhá stavba. Stačí si ale zvyknout, trochu se vyklonit na vnitřek a nebát se nechat projet stroj smykem. Tomu se GOES rozhodně nebrání a tužší podvozek dává dobrou odezvu od řízení.

Přestože prioritou stroje je práce, které je čtyřkolka přizpůsobená i navijákem a tažným zařízením, neodolali jsme a vyjeli jsme na motokrosovou trať. Tady mě hodně překvapil podvozek. Ten není sice extra komfortní, zato zajišťuje dobrou trakci i na roletách, kde se i dlouhá pracovní čtyřkolka nerozeskáče. Problém samozřejmě není ani nějaký ten skok, jen si dejte pozor na zadní rozvodovku, které skoky u žádné čtyřkolky nedělají moc dobře.

Daleko lépe, než na trati se ale čtyřkolka cítí v trialové pasáži, kde jsme zkusili projet pár výjezdů a sjezdů, náklonů a všemu, co k tomu patří. Náhon 4x4 byl v permanenci, nicméně uzávěrka na řadu nepřišla. Ve výjezdu se hodí dlouhá stavba, čtyřkolka se zbytečně nestaví na zadní. Stejné je to i při sjezdech, kde obstojně pracuje motorová brzda i propojené kotoučové brzdy, které se dají dobře dávkovat, nemají nijak extra ostrý nástup, ale zbytečně neblokují kola.

GOES sice není nejrychlejší, nejlehčí, nejdražší, ani největší, zato nabízí vyvážený poměr ceny, kvality, ověřené techniky CF Moto a jízdních vlastností, které jsou nezáludné a čtyřkolka nepotrestá začátečníky, ale má co nabídnout i pokročilejším jezdcům. Vše je navíc zabaleno do atraktivního kabátu moderního vzhledu.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz