fotka

Polaris RZR4 na české půdě

  • vydáno: 30.4.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý

Polaris RZR4 jsme sice už testovali, ale u nás jsme ho zatím do ruky nedostali, neodolali jsme tedy nabídce českého Polarisu a vyrazili jsme vyzkoušet si čtyřmístné side-by-side v rámci testovacích dnů Polaris v pražském Hummer Centru.

Pokud jste náhodou přehlédli první test, podívejte se sem. Představení stroje tedy tentokrát vynecháme a pustíme se rovnou do terénu. RZR4 ale není odsouzeno jen tam, má totiž silniční homologaci. U novinky RZR XP 4 se na ní zatím čeká. Hlavní rozdíly oproti krátké verzi jsou ve vyztuženém prodlouženém rámu, který s sebou nese bohužel i navýšení hmotnosti, dále je tu posilovač řízení a posílený podvozek od Foxu.

Na testovacím dnu jsme měli k dispozici i krátké XP 900, takže rozdíl čtyřmístné verze byl o to větší. Přestože stroj působí na první pohled hodně neohrabaně, je jeho ovladatelnost vynikající, díky dlouhé stavbě je stroj velice stabilní a v zatáčkách i na rovině přesně cítíte, co se s RZR zrovna děje. Díky tomu ho také ve Státech často používají jako základ pro stavbu závodních speciálů. Především jde ale o rekreační stoj, se kterým můžete vzít do terénu klidně celou rodinu.

Své uplatnění najde také na horách, kde funguje jako taxi, nebo jako stroj horské služby, k dispozici je samozřejmě i výbava jako je střecha, plexi, přídavná světla, ochranné rámy, nebo třeba sněžné pásy. RZR4 se rovněž uplatnilo v armádě, kde se dobře zužitkuje jeho rychlý pohyb terénem a schopnost uvézt čtyřčlennou posádku i s nákladem. Motor má i se čtyřmi jezdci velice slušnou dynamiku a o spolujezdcích téměř nevíte. Stejné je to s řízením, díky dobře nastavenému posilovači se nenadřete, ale zároveň dostáváte dobrou odezvu od terénu, kterým se právě pohybujete.

S RZR se můžete vydat i do náročnějšího terénu, kde by vám problémy mohly dělat jen ostré zlomy, na kterých zůstane RZR sedět rámem. Dlouhá stavba je výhodou ve výjezdech i při průjezdu křížných děr, kde si můžete všimnout funkce předního diferenciálu, kde se přední kolo, které není na zemi protáčí. Podvozek od Foxu vás za každých okolností podrží a funguje i při plném zatížení stroje čtyřmi pasažéry.

Tolik tedy první české svezení v RZR4, no a pokud vás zajímají rozdíly oproti krátké verzi, vězte, že pro vás máme přichystaný i srovnávací test.

Onboard video

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz