fotka

Se dvěma TGB na výpravě

  • vydáno: 8.5.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Petr "Low" Polanecký

Protože už nás nebaví redakční testy jen na trati či jedné louce a kusu lesa, rozhodli jsme se test nových modelů TGB pojmout tak trochu jinak. Vytáhli jsme je na pořádný celodenní výlet se všemi druhy terénu a spoustou zajímavostí.

K testu jsme vzali dvojici TGB – Blade 550i a Target IRS 550i. Asi si říkáte, že jde o staré známé stroje, ale je tu jedna podstatná inovace – vstřikování paliva! To jsme zatím na čtyřkolkách TGB neviděli a nás hlavně zajímalo, zda stříkačka stojí za čekání, které museli zájemci o nová TGB překousnout. Kromě vstřikování paliva jsou tu i další drobné inovace, jako například nová palubní deska pro Target IRS.

Jinak se není o čem rozepisovat, oba stroje pohání stejný jednoválec, který už nemá ruční startování. Oba podvozky disponují nezávislým zavěšením kol s dvojitými A rameny. Nechybí tu náhon na všechna 4 kola spínaný elektronicky, stejně jako uzávěrka. V Targetu najdeme nově LED blinkry, Blade si musí vystačit s žárovkami, zase má navíc pracovní světlo. To všechno ale můžete vyčíst z fotek, takže vzhůru na cestu.

Nejdříve musíme chtě nechtě po silnici. Tady se samozřejmě jednoválcům tolik nelíbí, ale čas od času na asfalt musíte. Hodně pomohou univerzální pneumatiky Maxxis Bighorn nazuté na obou strojích. Blade má 14“ kola, Target 12“. V zatáčkách obstojně drží a na rovině ve vyšší rychlosti vás nečekají nějaké extrémní vibrace ani problémy s držením stopy. Rozumná cestovní rychlost obou strojů je cca 80 km/h. Samozřejmě, že jedou i víc, ale už cítíte, že motor se moc točí a nejste si v řízení na terénních pneumatikách úplně jistí. Pokud plánujete více asfaltu, je rozhodně dobré přezout na více silniční obutí. Naopak výborně fungují brzdy, které se dají rozumně dávkovat a mají dostatečný účinek. Na asfaltu tedy oba stroje poskytnou dostatek jistoty i pohodlí a rohodně vám nebude chybět výkon. Při zastávce před hospodou zase oceníte poutavý design, který hlavně u Targeta vyvolá hodně obdivných pohledů.

Po pauze na oběd jsme vyrazili do nejmenovaného vojenského prostoru užít si trochu terénu. Na rychlých šotolinách jednoznačně vládl Target, který má stabilnější podvozek a tužší řízení. Není problém si pomoct driftem a mít stroj stále pod kontrolou. To ale neznamená, že by byl Blade nějaký nemotora, velké kapoty ale přeci jen jezdci dávají pocit určité mohutnosti. Blade má navíc pocitově měkčí podvozek, který při sportovnější jízdě není ideální, v těžším terénu jsme za něj ale naopak byli rádi.

Na prvním kamenitém výjezdu se ukazuje zásadní rozdíl mezi dvěma stroji. Volnočasový Target těží z menších plastů. Díky tomu má jezdec výborný přehled o dění pod koly a dokáže přesně odhadnout situaci. U Bladu musíte spoléhat spíš na svoje jezdecké zkušenosti. Odměnou vám naopak bude lepší ochrana před vodou a bahnem a samozřejmě podstatně větší úložný prostor, který je k nezaplacení. V nabídce jsou navíc kufry, držáky na nářadí, atd. Tažné zařízení mohou mít samozřejmě oba stroje.

Na výletech v přírodě vás rozhodně potěší relativně tichý chod obou strojů, které mají mohutné koncovky výfuku, které nechají z výfuku unikat jen udušené bublání a nebudete tak hned nápadní. Ke klidnému a efektivnímu chodu přispívá i nové vstřikování - to nás překvapilo především okamžitými a bezproblémovými starty za jakékoliv teploty motoru. Zůstala i dobrá odezva na přidání plynu. Motor se ochotně vytáčí. Drobně snížit by se měla dokonce i spotřeba.

Pokud hledáte volnočasovou čtyřkolku, rozhodně se porozhlédněte i po dvojici TGB. Oba stroje zvládnou i těžký terén, stejně jako práci. Pro tu je samozřejmě vhodnější Blade, který nabízí nosiče, větší kapotáž a lepší osvětlení. Model Blade navíc můžete koupit v prodloužené verzi LT. Naopak pro výletní jízdu a sportovnější svezení s důrazem na emoce je rozhodně vhodnější Target. Oba stroje jsou vybavené navijákem a litými koly, za shodnou cenu 159 000 korun. Teď už je výběr jen na váš.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz