fotka

Arctic Cat 1000 Mud Pro - vody se nebojí

  • vydáno: 20.5.2012
  • autor: Matěj Oliva, foto: Tereza Kubátová

Závody bahenních speciálů jsou vždy hodně zajímavou podívanou. Mnoho z nás se snaží tento styl napodobit, no a dopadá to většinou špatně, přinejmenším se dostane voda do variátoru, no a sami víme, jak to pokračuje. Pak nezbývá, než stroj opravit a začít ho upravovat pro jízdu v bahně, no a nebo ho prodat a koupit speciál od Arctic Catu.

Mud Pro je postavené na základě krátkého Arctic Catu Thundercat 1000, na rozdíl od konkurenčního Can-amu, který využívá jako základ modelu MR dlouhý Outlander. Hlavním poznávacím znakem bahenní verze je samozřejmě mohutné sání na přední kapotě. To skrývá tři šnorchly – sání variátoru, výfuk variátoru a sání motoru. To by mělo umožnit jet pod vodou s potopenými řídítky, aniž by čtyřkolka měla problém, samozřejmě s nastartovaným motorem, výfuk Remus zůstal na svém místě.

Šnorchly jsou od továrny velice dobře vyřešené, při bližším prozkoumání nenajdete místo, kde by trubky sání něčemu překážely, nebo byly nebezpečně blízko jiných součástek. O pohon se stará známý V-twin o litrovém objemu, který dlouhá léta nosil titul největšího ATV motoru. Pro jízdu v bahně jsou koně třeba a tenhle motor jich má opravdu na rozdávání. Co naopak není třeba je posilovač řízení, který verze Mud Pro nemá. Velké plus je, že i bahenní speciál má běžnou silniční homologaci a vše, co s ní souvisí.

Stroj jsme měli k testu v písčitém terénu s hlubokými loužemi, které vybízely k bahenním radovánkám. Bohužel trochu na překážku byly pneumatiky, které mají vzorek spíše na běžný tvrdý povrch a pořádné lopatky by se osvědčily rozhodně líp. Všechno ale bohatě doženete výkonem. Do louže můžete bez problémů skočit v rychlosti a řízení udržíte v přímém směru. Tedy pokud jste si zapnuli čtyřkolku. Pak už je to jen na vaší houževnatosti a touze nechat se zmáčet.

Mud Pro ale není odsouzené jen do bahna. Podvozek se chová velice dobře i na jiném povrchu a umožňuje běžnou jízdu. Trochu tu chybí posilovač, který by se u litrového motoru opravdu hodil a dělal by jízdu podstatně snažší, s ním ale můžete dostat klasický model Thundercata.

Čtyřkolka rozhodně není ideální na jízdu po trati a podobné vylomeniny. Díky nosičům a tažnému zařízení zastane spoustu práce. Dokáže vás provezt hodně špatně přístupným terénem a výkon motoru dokáže zajistit působivé zrychlení. Těžký stroj s měkkým podvozekm ale při ostřejší jízdě rychle dostanete na hranu a to rozhodně není to pravé. Pro řádění na motokrosové trati si ale budete vybírat jinde.

Pokud vás tedy baví občas utopit čtyřkolku po řídítka, nebo vyzkoušet, jestli plave, rozhodně se porozhlédněte po Mud Pro, je totiž oproti standardní verzi za hodně zajímavé peníze.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz