fotka

Journeyman Gladiator UTV 630

  • vydáno: 29.5.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý

V testech máme rádi co nejnadupanější mašiny s dokonalými podvozky a silnými motory. Těch se ale prodá jako šafránu a daleko více se cení pracovní dříči s nenáročnou údržbou a vysokou užitnou hodnotou. No a právě mezi tyto stroje patří nová generace UTV od Journeymanu.

Na první pohled moc rozdílů oproti předchozí 530 nenajdete, celá přední maska je stejná a hodně připomíná design Jeepů dřívějších let. Nechybí ani čočky ve světlometech. Upravená jsou dvířka a boční plasty. V interiéru se změnil středový tunel s držáky na pití, sedačky jsou posuvné a umožňují tak lepší přístup k servisu a můžete tak najít lepší pozici za volantem. V kabině najdete vše potřebné, praktické ovladače, pohodlný volant a nechybí i rádio, to není špatné, ale nějaký extrémní sound nečekejte.

Celé UTV je koncipováno především prakticky. Interiér můžete bez problémů mýt wapkou a nic se mu nestane. Jednoduchá klec má dostatečnou pevnost, abyste ve vozítku nemuseli používat přilbu, což se při práci hodí. Praktická jsou i dvířka, která nahrazují sítě ze sportovních strojů. I tak jsou tu samozřejmě tříbodové pásy s navijákem. V sérii jsou i litá kola a naviják s ovládáním v kabině.

Nový model UTV je osazen agregátem, který využívá čtyřkolka X6, jedná se o jednoválec vybavený vstřikováním BOSCH. Ten chytá na první otočení klíčku v jakémkoliv režimu, ať už je motor studený, nebo ohřátý. Převodovka zůstala stejná jako ve čtyřkolce, což u poměrně lehkého autíčka vyhovuje. I pohon je koncipován stejně jako u X6, vzadu je pevná rozvodovka, vepředu diferenciál s uzávěrkou. Náhon 4x4 i uzávěrka se řadí elektronicky.

Řízení jde velice snadno a v pohodě stačí jedna ruka i když UTV nemá posilovač. Podvozek vyniká především velkou světlou výškou, což usnadňuje jízdu v bahně, nebo v kolejích, nemusíte se bát ani těžšího terénu. Zátah jednoválce jde hned odspodu a s vozítkem není problém plynule popojíždět malou rychlostí. Zátah odspodu je třeba i pro tažení vleku. Letošní novinkou je totiž homologované tažné zařízení.

Podvozek je poměrně tuhý, ale odpovídá nosnosti korbičky, kde se počítá s vysokým zatížením stroje. Tlumiče mají ale nastavitelné předpětí pružiny a můžete si je povolit dle aktuální potřeby. Pro svižnější jízdu terénem i práci je ale podvozek naprosto vyhovující a na závody si budete pořizovat přeci jen trochu jinou techniku, třeba Z6.

K UTV samozřejmě nechybí ani celá řada příslušenství, jako je střecha, nebo přední sklo. Jsou tu i držáky na nářadí, na zbraně, atd. Nové side-by-side od Journeymanu bude mít na trhu rozhodně své místo, konkurenci bude zatápět především nízkou cenou v poměru k užitné hodnotě, kterou stroj nabízí.


Technické údaje


Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz