Když Polaris přišel s touto novinkou, přišel mi jednoválcový „Razr“ dost zbytečný, proč dávat do side-by-side menší motor? První svezení v tomto stroji mě ale vyvedlo z omylu a po těch pár kilometrech v Hummer centru bych si tento stroj dovedl představit v garáži.
Nejzajímavější na celém stroji je motor. Nejedná se o přepracování starého motoru, ale o zcela nový agregát ProStar 570, který využívá stejné technologie jako motor v modelu XP 900. Objem motoru je 567 ccm, Hodně zajímavá je i hmotnost stroje, která se zastavila na hodnotě 429 Kg, což je jen o málo víc, než mají některé čtyřkolky.
Konstrukce RZR využívá stará známá řešení. Podvozek je tvořený dvojitými A-rameny odpruženými jednotkami s nastavitelným předpětím pružiny. Interiér je opět velice strohý s pevnými plasty, ergonomickými sedačkami a přehlednou palubní deskou. Můžete ho samozřejmě vypláchnout wapkou. V interiéru najdete navíc ovládání blinkrů. I nové RZR 570 totiž můžete koupit se silniční homologací.
Přestože měl testovaný stroj najeto jen pár kilometrů, fungovala převodovka naprosto precizně a nestalo se nám ani při častém řazení, že by převodovka nedořadila, nebo tam nešla rychlost dostat. Motor je na jednoválec hodně točivý a z nízkých otáček se sbírá po sebemenším sešlápnutí plynového pedálu. To se projevuje i na akceleraci. Ta je díky nízké váze velice zajímavá a rozhodně byste netipovali, že pod kapotami je jednoválec. Pomáhá tomu i nová generace variátoru s okamžitým záběrem.
Od podvozku samozřejmě nemůžeme čekat stejné výkony jako u verze S, nebo XP, opět nás ale hodně překvapil, především svou stabilitou. V zatáčkách se RZR nenaklání a jízda se dá dobře kontrolovat. Krátký rozvor nahrává hravosti a s RZR vás budou bavit především drifty v krátkých i dlouhých zatáčkách, ale pozor, úzký podvozek může být zrádný a stačí nerovnost, která nakopne zadní kola a neštěstí je na světě. Naštěstí Polaris na svém boku nemá nic, co by se při převrácení poškodilo, takže stačí stroj vrátit na kola a můžete pokračovat, až na pár škrábanců nebude po převrácení památka.
Na testovací trati jsme nenašli překážku, kterou by RZR nezdolalo. Když šlo do tuhého, stačilo připojit přední náhon a motor díky dostatku točivého momentu dostal RZR tam, kam bylo potřeba. Náhon je u 570 rozdělený na zadní rozvodovku s možností připojení předního diferenciálu. Vše se samozřejmě řadí elektronicky tlačítkem na palubní desce. Díky krátké stavbě nejsou problémem ani ostré hrany, na kterých RZR zbytečně nedře podlahou o zem.
Při sportovnější jízdě oceníte i hodně ostré brzdy, ty mají čitelný nástup, zbytečně neblokují kola, ale mají dostatečnou účinnost.
RZR 570 mě velice mile překvapilo. Dokázalo, že víceválec není nezbytně nutný a že i s menším motorem se dá užít hodně zábavy. Stroj si zachoval úzkou stavbu, která o moc nepřevyšuje klasickou čtyřkolku. Pokud jezdíte se spolujezdcem, je právě RZR naprosto ideálním řešením. Novinku se podařilo udržet na velice zajímavé ceně 265 000,- Kč bez homologace.