fotka

Goes 625i UTX - Má co nabídnout

  • vydáno: 18.6.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý

Poslední dobou to vypadá, že se čtyřkolkami je konec, na našich stránkách se objevuje stále více vozidel side-by-side, u kterých na rozdíl od čtyřkolek čile pokračuje technologický vývoj. Ceny UTV navíc stále klesají a rozdíl mezi dlouhou dvoumístnou čtyřkolkou a side-by-side je mnohdy mizivý.

Pochopili to i výrobci a snad každá značka už má side-by-side ve své nabídce. Nejinak je tomu i u Goesu, který na trh přišel se zajímavým UTX. Proč zajímavým? Je to totiž jakýsi kříženec CF Moto a Goesu, chassis totiž nepochází ze stejné továrny jako motor. Využívá také poměrně netradiční technologie a „vychytávky“. Stavba stroje je celkově dost široká a zaručuje tak dobrou stabilitu.

V interiéru jako první zaujmou anatomická sedadla se čtyřbodovými pásy. Ty se do pracovního stroje sice moc nehodí, ale nedá se jim upřít, že jsou pohodlná, navíc pak při práci můžete zažívat pocity dakarského závodníka, což není marné. Podobné je to s volantem. Sportovní volant s koženým obšitím a chromovaným středem působí hodně luxusně. Součástí základní výbavy je střecha z plastu a plexisklo přes celou výšku kabiny. Stroj navíc můžete řídit bez přilby.

Palubní deska je jednoduchá a přehledná, stejně jako celý interiér, narazil jsem jen na jediný problém a sice vzdálenost ruční brzdy. Pokud jste připoutáni, nemáte šanci na ní dosáhnout. Trochu nepraktické je i přepínání blinkrů kolébkou na palubce, nemá kontrolku a snadno tak zapomenete zapnutý blinkr. Naopak hodně zajímavou vychytávkou je sklápění korbičky. Pokud jste někdy zkoušeli sklopit těžký náklad, víte, že to dá docela práci. UTX má na boku tlačítko, kterým aktivujete hydraulickou vzpěru, která korbičku sklopí. Stejně funguje samozřejmě i naopak.

Korbička je plechová a vypadá velice odolně. Po jejím sklopení se dostanete k zadním tlumičům a celé nápravě, k motoru už je přístup horší, nicméně u prověřeného motoru nebudete mít důvod k nějakým vlastním servisním zásahům. Při práci oceníte i absenci sítí a dvířek na bocích. Ty nahrazují jen vzpěrné trubky, nasedání a vystupování je tak hodně pohodlné. Zmínit musíme i mohutný přední rám s plechovým krytem navijáku, který je rovněž v sérii.

Start motoru je za studena i zatepla hladký a autíčko je připraveno okamžitě vyrazit k práci. Jízda po silnici není žádným velkým zážitkem, ale na druhou stranu ani velkým utrpením, padesátka ve městě je naprosto v pohodě, na okreskách jsme pak jeli celkem bez problémů sedmdesátkou, motor se v této rychlosti netrápil a vozidlo jsme měli pod kontrolou. Brzdy fungují adekvátně zaměření stroje, nečekejte žádné kousavé závodní brzdy, na druhou stranu vždy bezpečně zastavíte.

V terénu se UTX ovládá velice přirozeně a problémem není ani sportovnější jízda, díky široké stavbě můžete zatáčky projíždět driftem. Podvozek je poměrně progresivní a nepřenáší do kabiny zbytečné rázy. Na skákání a závodění to rozhodně není, k tomu jsou ale jiné stroje.

Celkově nás UTX hodně překvapilo především svou bohatou výbavou v základní ceně. Nabízí naviják, střechu, přední sklo, tažné zařízení, hydraulické zvedání korby. K tomu zajímavý interiér se sportovními sedačkami a volantem, navíc čtyřbodové bezpečnostní pásy. Na autě jsme sice našli pár much, ale za cenu 199 990 Kč s DPH mu je rozhodně rádi odpustíte.


Technické údaje


Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz