fotka

Trial s Journeymanem Gladiator X8

  • vydáno: 13.7.2012
  • autor: FilipT, foto: Jan Altner

Jak to dopadne, když na trial vytáhneme to největší a nejsilnější od Journeymanu - Gladiatora X8 a ještě v dvoumístné verzi?

Nového dvouválcového dravce X8 jsme už vyzkoušeli v zimě na ledu, důkladně v bahně a ještě jsme o tom všem natočili video. Ale když jsem byl nedávno ve Stránčicích a hledal záminku, kam se na tomto zábavném stroji jít povozit, napadlo mě, že by bylo zajímavé s tímto maxiquadem zkusit také nějaký ten trial! A co třeba vyzkoušet to rovnou v dvoumístné verzi? Za chvíli už stojíme před trialovým parkem, napřed ovšem neodoláme a musíme opatrně vyzkoušet skate park ;-)

Pak už zbývá jen zařadit pomalý převod, přepnout na 4x4 a začít se drápat do první rokle. Véčkový dvouválec nemá s výjezdy nejmenší problém. Stačí jen si nepatrně povrkávat plynem a čtyřkolka se sebejistě drápe do kopce. Přestože bylo po dešti, šestiplátnové pneumatiky si s rozmoklou půdou docela slušně poradily. A když přeci jen proklouzly, vše vyřešilo uzamčení diferenciálu, pak se tento tank vyškrábe naprosto všude.

Následuje série zarostlých hromad hlíny a hlubokých děr mezi nimi. Kdybych neviděl stopy před sebou, asi bych nevěřil, že se to dá projet. pomalu si najedete jedním kolem na vršek hromady, druhé kolo se zvedá do vzduchu, výš, ještě výš... a pak následuje ta krásná chvíle nejistoty, kdy se celý čtyřistakilový kolos pomalu překlopí dolů a do vzduchu se naopak zvedne zadní kolo.

Chvílemi mám dojem, že už jsem na limitu a dokonce si jednou pudově odšlápnu nohou. Když ale zastavím a zkusím Gladiatorem zacloumat, hned vidím, že stále ještě má v dalším náklonu slušnou rezervu.

Trochu obtížnější je samozřejmě zatáčení v omezeném prostoru. Tam, kde kolega na krátké pětistovce plynule projel, si já na dlouhé dvoumístné X8 musím několikrát najíždět a za chvíli začínám toužit po posilovači řízení. Ale jde to i bez něj, jen si musíte natočit řídítka ještě než stroj úplně zastaví. při stání s koly zapíchlými do svahu už s řízením hnete jen s obtížemi.

Doslova požitek pak jsou sjezdy z velkých hromad. Když se vydrápete nahoru, ještě stěží visíte na řídítkách a rozjetá čtyřkolka se vám najednou překlopí do sjezdu, máte u ostatních strojů leckdy co dělat, abyste rychle nahmátli brzdy. Ovšem u Gladiatoru s motorovou brzdou stačí pustit plyn a mašina se klidně spustí z prudkého kopce! Tuhle funkci za běžného provozu vlastně ani nedoceníte a o její užitečnosti se přesvědčíte, až když si na jiné čtyřkolce bez motorové brzdy pořádně ucvrknete do kalhot.

Dlouhá verze X8 v trialu jednoznačně obstála a ukázala se jako dobře vyvážený stroj s kultivovaným chováním. Jediný problém vám může připravit na přejezdu vrcholů, kde se občas kvůli dlouhému rozvoru posadí na břicho a zoufale zahrabe koly ve vzduchu. Většinou stačí vystoupit ze sedla, dát zpátečku a opatrně s odlehčenou čtyřkolkou cuknout zpátky a najet si kousek vedle. I tak bych asi majitelům doporučil investovat do duralových krytů celého spodku, které má Journeyman také v nabídce. No a pro mezní situace je zde již v sérii dodávaný naviják, ten jsme ovšem dnes ani nemuseli využít.

Trialové dopoledne je za námi, kam vytáhneme Gladiatora X8 příště? Co třeba na písek do Maroka...

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz