fotka

Can-am Outlander 1000 Max XT-P - Znovu na špičce

  • vydáno: 14.10.2012
  • autor: Matěj Oliva, Foto: František Chobot

Na nový design Outlanderů jsme si už zvykli a nakonec ho i máme rádi. Po loňské premiéře Outlanderu s litrovým motorem je tu letos konečně i populární dlouhá verze, kterou jsme měli možnost jako první otestovat.

Základem Maxe je litrový dvouválec Rotax, ten je zasazen do zcela nového rámu, který využívá stejné novinky, jako krátké verze. Motor má nový management, který by měl vést k nižší spotřebě. Ta by spolu se zvětšenou nádrží na 21,5 litru měla znamenat velice slušný dojezd. Hlavní změny se udály na ramenech, ta přední mají větší rozteč a změnila se i dráha chodu kola, které nyní nejde v kolmici nahoru, ale mírně dozadu, což zlepšuje komfort jezdce. Zadní ramena mají novou konstrukci a jsou svařená z trubek. O odpružení se starají plně nastavitelnéjednotky FOX.

Z technologií je tu dále třístupňový posilovač řízení nastavitelný pro různé jízdní ržimy, popřípadě pro pásy. Na Maxu je také nová palubní deska, kterou známe ze Spyderu. Na té najdete přehledně všechno potřebné a navíc opravdu dobře vypadá.

Zajímavý je nový systém upevnění zavazadel na plastové nosiče. Jsou tu jednoduché otočné zámky, za jejichž pomocí dokážete jednoduše sundávat a nasazovat zavazadla z příslušenství Can-am. Stejným systémem je ukotvena i nová sedačka pro spolujezdce, která má odpružené opěradlo a během chvíle jí můžete nahradit malým boxem z předního nosiče. Zajímavé je také to, že jsou nosiče symetrické a stejné příslušenství můžete nasadit na přední i zadní nosič.

Do sedla

Outlander Max je vynikajícím strojem především pro práci a rekreační jízdu. Sportovní výkony tu rozhodně nehledejte. I když motor na to rozhodně má, pro sport je tu Renegade a Outlander je především pohodlným strojem, se kterým projedete Rumunsko, odtaháte dřevo z lesa a v případě potřeby můžete třeba vyprostit autobus ze závěje, výkonu na to má dost.

Samotný start je impozantním zážitkem, mít v moci pravého palce litrový dvouválec je samo o sobě úžasné, čtyřkolka je navíc hodně vysoká a jezdec má dokonalý přehled o dění v okolí. To je vynikající zejména na silnici, kde jste nad auty a čtyřkolka budí dostatečný respekt a zároveň zájem okolí. Dlouhá stavba je na asfaltu také výborně stabilní.

Nás ale zajímá hlavně terén, kde je Outlander doma. Díky podvozku má jezdec i v trialových pasážích vždy dostatek trakce, jednotky od Foxu nechají kola vyklonit do neuvěřitelného křížení a dlouhá stavba je samozřejmě velice stabilní, takže ve výjezdech čtyřkolka nejde na zadní, jen si musíte dát velký pozor na práci s plynovou páčkou. Motor má rychlý nástup a reaguje v podstatě okamžitě, prodleva sepnutí spojky je minimální a výkon máte k dispozici okamžitě.

Jízda terénem je velice komfortní. Na roletách pobírá podvozek nerovnosti velice dobře a vlečná ramena plní svou funkci a nenechají vám zbytečně rozeskákat zadek. Na brzdách a v zatáčkách ale musíte počítat s tím, že Can-am něco váží a není z nejkratších, takže průjezd oblouku si musíte pečlivě připravit. Podle mě by hodně pomohlo i malé rozšíření čtyřkolky, která by tak získala na stabilitě. Na druhou stranu takhle jde alespoň dobře na dvě☺ .

Stejně jako ostatní Can-amy i Outlander Max využívá náhon na zadní kola s připojitelným předkem a přední spojkou Visco Lock, ta je v poslední generaci stroje přepracovaná a zabírá daleko rychleji, než ve starších Outlanderech. Nový je také naviják Warn, který nás překvapil svou rychlostí, má navíc na řídítku k dispozici zásuvku na dálkové ovládání. Obstojně fungují i sériově obuté pneumatiky Carisle, zejména na tvrdém povrchu se výborně osvědčily, pro bahno to ale to pravé rozhodně nebude.

Can-am opět ukázal, že ve vývoji je stále na absolutní špičce a na žlutých strojích se jen velice těžko hledají nedostatky. S prodlouženými verzemi mají v BRP bohaté zkušenosti a projevilo se to i na poslední novince, která funguje přesně tak, jak má, vy se o nic nemusíte starat, užíváte si jízdu a výborný podvozek spolu se silným dvouválcem udělá vše za vás. Daní je pořizovací cena, která ale plně odpovídá kvalitám a schopnostem stroje.

Video

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz