fotka

Kymco MXU 700i – první jízdní dojmy

  • vydáno: 19.11.2012
  • autor: quadweb.cz

Už ani výrobci z Taiwanu se nebojí větších objemů a na trhu se objevují první sedmistovky. Mezi nimi i nové Kymco, které kromě nového agregátu ukázalo i nový design.

Kymco po řadě konzervativních let konečně dalo svým strojům nový kabát, který je od původního Kymca k nepoznání. Nová henerace má mnohem ostřejší a agresivnější tvary a už na první pohled působí velice mohutně. A nejen působí. V Kymcu konečně technikům došlo, že pokud chtějí konkurovat japonským a americkým strojům, musí změnit koncepci a vyrábět větší stroje.

Co nás ale bude zajímat nejvíc je motor. Ten má objem 698ccm a je o dvě stě kubíků větší, než to největší, co kdy v Kymcu bylo. Jedná se o kapalinou chlazený jednoválec se čtyřventilovou technikou. Přenos síly na kola je samozřejmě přes variátor na dva kardany. O plnění motoru se stará vstřikování a jeho výkon je 45 koní. To je při nižší váze, než pětistovka předchozí generace vynikající hodnota.

Přepracovaná je i převodovka. Ta má ještě hladší chod, než u předchozích generací Kymca a přepracované jsou také převody. Během testování jsme se o hladkém chodu převodovky mnohokrát přesvědčili, když za celý testovací den nebylo třeba použít sílu a rychlost vždy hladce zapadla.

Přepracovaný je i rám, který má svůj základ v pětistovce, ale je patřičně upraven. Měl by být tužší a změnila se i geometrie dráhy kola při propružení tlumiče. Kola mají nyní delší dráhu, což má na svědomí zůžení rámu v místě zavěšení ramen. Dráha tlumičů je 15cm vpředu a 16cm vzadu. Zavěšení je tvořeno dvojitými A rameny. Dobře je řešené i přiřazování náhonu předních kol a uzávěrky. Přepínač je konstruovaný na palec, takže musíte pustit plynovou páčku.

I u nového MXU se myslelo na praktičnost. K dispozici máte celou řadu úschovných prostor. Pod sedačkou najdete místo na nářadí a další věci. I na kapotáži jsou úschovné boxy a nechybí ani tradiční schránka tvořící symetrickou součást k výfuku. Pokud by vám to nestačilo, můžete připojit vlek na tažné zařízení s homologací. Pokud si připlatíte za limitovanou edici dostanete navíc naviják a hliníková kola.

No a jak se Kymco řídí? Konstruktéři udělali opravdu velký pokrok a podařilo se jim jízdní vlastnosti vyladit téměř k dokonalosti. Motor má vynikající odezvu na stisk plynové páčky a má velice čitelný nástup. Výkon je ve středních otáčkách a agregát není nutné zbytečně vytáčet. To se hodí zejména v trialových pasážích.

Dobře funguje i podvozek. Je dostatečně tuhý, aby zvládl sportovnější jízdu a tvrdší zacházení. Zároveň ale zůstává dostatečně pohodlný pro rychlou jízdu terénem. Kymco je navíc homologované pro jízdu se spolujezdcem.

Kymcu se opět podařilo zapojit do aktuální nabídky trhu a představilo velice zajímavý stroj, který může konkurovat i čtyřkolkám zvučnějších jmen. Na svezení u nás si budeme muset pravděpodobně počkat do jara.

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz