fotka

Polaris Scrambler 850 a 850 LE

  • vydáno: 9.4.2013
  • autor: quadweb.cz

Polaris před nějakou dobou zcela vyklidil pole sportovních čtyřkolek, když ukončil nekompromisní modelovou řadu Outlaw. Nyní se ale vrací v plné parádě do sféry sportovních 4x4, kde dosud vládl jen konkurenční Renegade. Bude technika od Polarisu dostatečně silná, aby to dokázala?

Na tuto otázku jsme vyrazili hledat odpověď do pražského Hummer centra, kde se pravidelně konají testovací jízdy Polarisu a kde si i vy můžete vyzkoušet novinky s hvězdou ve znaku. Terén byl překvapivě suchý a my tak mohli naplno otestovat, co v nových Polárkách vězí. Ale nepředbíhejme.

Design a zvuk nového Scrambleru jsme mohli obdivovat už před nějakou dobou, kdy se k nám dostaly první kusy. Na živo vypadá čtyřkolka podstatně lépe, než na fotkách a agresivní ostrý vzhled si vás okamžitě získá. Vadou na kráse jsou jen homologační sady, které na čtyřkolku opticky tak úplně nepatří. Majitel si ale jistě dokáže poradit a nahradit velká světla, která jsou navíc dost na ráně, něčím elegantnějším.

K dispozici jsme měli dvě verze, základní bílý stroj a vymazlenou verzi XP. Ta se liší přidaným posilovačem řízení a především podvozkem od FOXu. Ačkoliv to tak nevypadá, Scrambler totiž má dost společného s modely Sportsman. Je tu stejný rám a stejná pohonná jednotka, tedy kapalinou chlazený řadový dvouválec. Ten je ale osazený jiným výfukem, který dává stroji nejen úžasný zvuk, ale hlavně výbornou reakci na stisk plynové páčky. Jiný je samozřejmě i podvozek, ten je nastavený pro agresivnější jízdu a větší rychlosti. Přestože převodovka je shodná se Sportsmanem, subjektivně jsem z ní měl mnohem přesnější a plynulejší dojem, řazení má kratší dráhu páky a střídání zpátečky a rychlostí dopředu při trialu šlo neskutečně lehce.

Polaris Scrambler 850 XP

V sedle Scrambleru okamžitě víte, že máte pod sebou Polaris. Je tu typický posaz, palubní deska s klasickým vzhledem a dobře tvarované sedlo. Ačkoliv je Scrambler otypován pro jízdu ve dvou, spolujezdce si tu moc představit neumím. K tomu Scrambler ambice ale ani nemá, takže stisknout startér, nechat ohřát motor a hurá na trať.

První, co vás při rozjezdu uchvátí, je pocit nízké hmotnosti. Scrambler oproti Sportsmanu zhubl přes 50 kilo a je to zatraceně znát. Dvouválec nemá se strojem problém a zrychlení je impozantní. Variátor reaguje okamžitě a udržet trakci zadních kol je takřka nemožné. To se ale ani nečeká, dlouhé drifty totiž budou to, co vás bude bavit nejvíc. Ty zvládá i podvozek, který je dostatečně stabilní a podstatně tužší než u pracovních modelů Polarisu.

Řízení se úžasně uklidní po sepnutí náhonu 4x4, se čtyřkolkou se nechá i na prašném povrchu vodit s naprostou přesností. Díky výkonu ale není problém ani se čtyřkolkou proletět zatáčku bokem napřed. Rychlá jízda na trati a skoky ale nejsou jediné, co Scrambler umí. Užijete si s ním totiž i těžší terén. Tady už je ale výkon motoru trochu na škodu a čtyřkolka je tak dost ucukaná a po stisku páčky poskakuje trochu nepředvídatelně, dá se na to ale zvyknout.

Naopak bez problémů jsou výjezdy a sjezdy. Díky nízké stavbě se čtyřkolka nezvedá ani v prudkém výjezdu na zadní kola a dává jezdci pocit perfektní kontroly. Podobné je to i ve sjezdech, kde stačí nechat pracovat motorovou brzdu, která udělá práci za vás. Stačí jen držet řídítka a kochat se okolím.

Ještě lepší XP EPS L.E.

Základní verze Scrambleru nás opravdu dostala, ale je tu ještě něco lepšího, vymazlená verze L.E. osazená podvozkem FOX a posilovačem řízení. Je tu také jiný design s černými plasty, jiná palubní deska s minimalistickým displejem a nechybí ani bástery. Konec konců XPčko uvidíme letos i na startu závodů.

Rozdíl mezi oběma verzemi je znát hned na prvních metrech. Motor sice táhne stejně dravě a i váha je podobná, ale podvozek je daleko progresivnější a dává úplně jiný pocit z jízdy. Sériové tlumiče sice dokáží dobře filtrovat nerovnosti, ale lze je při vyšší rychlosti dostat na limity a ani dlouhá jízda v zatížení jim neděláí moc dobře. Naopak jednotky od FOXu dokáží filtrovat jak malé nerovnosti, tak i doskoky, nebo velké rázy třeba při průjezdu kamením. Ani po dlouhé jízdě navíc necítíte, že by se jednotky přehřívaly.

Trochu zaražení jsme naopak byli z posilovače řízení. Ten sice pracuje dobře, ale je naladěný podobně jako na pracovních čtyřkolkách s kontinuálním zatížením. Posilovač funguje výborně při pomalé jízdě trialovými pasážemi, kde můžete řídit klidně jednou rukou. Naopak při rychlé jízdě nemá řidič moc dobrou odezvu a někdy může posilovač způsobit horkou chvilku. Za nás bychom tedy raději posilovač viděli na základní verzi a rychlé XP nechali s klasickým řízením doplněným třeba tlumičem. Investice do lepší verze se ale rozhodně vyplatí a my jí můžeme jen doporučit.

První svezení na Scrambleru na nás udělalo opravdu velký dojem a je dobře, že se Polaris dokázal vrátit i do kategorie zábavných strojů. Pokud tedy hledáte zábavnou 4x4 a zrovna nemusíte žlutou, máte konečně volbu!

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz