fotka

Journeyman Gladiator Z8 - První svezení

  • vydáno: 12.7.2013
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý

Jednou z nejočekávanějších novinek značky Journeyman pro letošní rok bylo sportovní side-by-side Z8. Museli jsme si počkat, ale konečně je tu a my jsme jedni z prvních, kdo ho mohou řídit. Zatím jen v krátkém testu, ale ten druhý bude o to zajímavější.

Z8 je hlavně o motoru. Ten byl převzat ze čtyřkolky X8 a jedná se o kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu bezmála 800ccm. To dodává vozítku podstatně zajímavější dynamiku, než s jednoválcovou šestistovkou. Výkon je 62 koní a to už stojí za to.

Chassis je jakýmsi kompromisem mezi základní verzí a sportovní EX. Kabina jako taková je shodná se Z6, jen je tu nový volant, který pochází z UTV 800 a je podstatně příjemnější než ten v Z6. Jiná je i klec, která má jiný tvar, zajímavá je korbčka, která má sofistikovaný systém úchytů a je tu i prolis pro náhradní kolo, ten se nám bude hodit. Úložný prostor přibyl i v kabině, kde má spolujezdec k dispozici vodotěsnou schránku. Další místo je v přední kapotě, kam se vejde třeba nezbytné nářadí, kurta, nebo lékárna. Novinkou jsou LED světla v předních i zadních světlometech.

Ramena Z8 jsou stejně dlouhá, jako ramena na Z6 EX, nicméně jsou umístěna blíže středu auta, takže to je ve výsledku o něco užší, na druhou stranu je ale podstatně širší, než základní Z6. Mnohem lepší je ale podvozek, jsou tu plně nastavitelné tlumiče s dvojitou pružinou pro pohlcování drobných nerovností i velkých rázů. Celkově je ale podvozek koncipovaný hlavně pro rekreační jízdu a na polních cestách ani v těžkém terénu z vás nevytřese duši.

Start Z8 je okamžitý nejen díky vstřikování. Inovovaná převodovka je velmi přesná a přibyla v ní poloha P, tedy parkování. Nechybí tu samozřejmě ani pomalý chod, tedy redukce. Variátor je nastavený velmi sportovně a Z8 se dává do pohybu okamžitě po stisknutí plynu. Kola jdou taky okamžitě do smyku a my si užíváme první kilometry za volantem. Velmi mě překvapilo chování na silnici. I na terénních gumách se Z8 chová velmi kultivovaně a dá se v něm ustát i maximálka 120 km/hod. Pak už zasáhne omezovač. I když si Z8 na silnici rozhodně kupovat nebudete, přesuny po asfaltu nejsou žádným problémem.

Ta pravá zábava ale začíná v terénu. Od začátku nás hodně bavily zejména rychlé polní cesty, kde mohl vyniknout zátah motoru i kvality podvozku. Dokud jsme nechali náhon jen na zadní kola, chovalo se auto dost nervózně, zejména ve vysokých rychlostech, stačí ale přiřadit předek a Z8 sedí jako přibité, ať už jedete rovně, nebo do zatáček. Do těžšího terénu jsme se zatím se Z8 nepouštěli, ale tam, kde jsme byli ani nebylo třeba přiřazovat uzávěrku předního diferenciálu. Svůj podíl na tom mají i sériově obuté pneumatiky CST, které se osvědčily už na celé řadě side-by-side.

První seznámení se Z8 bylo rozhodně zajímavé. Ukázalo nám, že CF Moto opět pokročilo v kvalitě i jízdních vlastnostech svých strojů. Pokud hledáte ultimátní stroj pro skákání na trati, hledejte jinde, ale pokud chete univerzální stroj pro zábavu s dostatečným výkonem, odpovídající kvalitou a rozumnou cenou, bude Z8 velmi zajímavá volba.

Pojede Rallye

No a nakonec je tu slíbené překvapení. Na přelomu července a srpna se s novou Z8 pustíme do boje s nástrahami extrémního offroadového maratonu v Rumunsku. Za volantem auta nás čekají 4 náročné etapy, kde bude prověřena nejen technika, ale i samotní jezdci. Více o závodu najdete zde.

Video

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz