fotka

Journeyman Gladiator 720 sport - pořádnej test!

  • vydáno: 30.9.2013
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Jan Altner

Většinou odjíždíme testovat se vztyčeným prstem a nutností maximální opatrnosti, občas ale dostaneme volnou ruku, čehož pak importéři často litují, ale už tou dobou už je pozdě. Ke slíbenému důkladnému testu jsme tentokrát vytáhli nový Journeyman Gladiator Sport 720.

O designu a technice jsme už psali v prvním článku. Mezi tím ale předváděcí Glad dostal pár úprav a absolvoval několik závodů. Hned tím prvním z nich byl Strike Sport Motoráj Maraton v Rumunsku, kde mašina dostala pořádně zabrat a dovozce mohl doladit detaily, které se v Rumunsku ukázaly. Pak čekala notně potlučený stroj omlazovací kůra, komaxit na kola a ochranné plechy a nové polepy. V těchto barvách jsme Glada mohli vidět na závodech v Trialu.

Je třeba poznamenat, že červená v kombinaci s černými plasty nevypadá vůbec zle a myslím, že řada zákazníků by takovou barevnou kombinaci ocenila i v produkční verzi.

Už zajetý motor startuje ochotně i po dlouhém stání a po malém zahřátrí můžeme vyrazit. Najeté kilometry jsou znát i na převodovce, která řadí naprosto hladce i v dost krkolomných situacích, kde nemá rychlost moc prostoru pořádně zapadnout. Podvolil se nakonec i podvozek, který byl zezačátku hodně nepříjemně tvrdý. Zůstal sice stále dost sportovně naladěný, ale pomalá jízda je už mnohem příjemnější. Naopak v dobré kondici zůstaly plasty i další namáhané díly, na kterých najeté kilometry v podstatě nejsou vidět.

Nutný silniční přesun absolvuji v rychlém tempu, tedy tak rychlém, jaké mi jednoválec dovolí. Ale za chvíli už jsme na polňačce a můžeme naplno vyzkoušet, co podvozek umí. Díry, louže, ani vysypaná drť z cihel nedělají čtyřkolce problém a po cestě jede jako po kolejích. Pozor si musíte dát jen na brzdách. Motorová brzda pracuje opravdu výborně a po zavření plynu se zadní kola snadno dostanou do smyku. Silná motorová brzda se ale hodí v prudkých sjezdech, kde máte stále dobrou trakci, nemusíte brzdit a věnujete se jen volbě vhodné stopy.

V našem oblíbeném testovacím areálu jsme nejdřív zkusili trochu si zadriftovat na louce, což jde Gladovi tak nějak samo, ani se nemusíte moc snažit, prostě jen přidáte plyn a čtyřkolka si klouže tak, jak se vám zlíbí. Blbnutí na louce je super, ale při tom moc nepoznáme, takže vzhůru do bahna!

Bahenní koryto je jednou z nejoblíbenějších kratochvílí čtyřkolkáře. Většinou se do něj pouští jen upravené speciály, ale i sériová čtyřkolka dokáže hodně. Výhodou Gladiatoru Sport je jeho světlá výška, díky které hned tak na břicho nepadnete. I když jsem měl párkrát na mále, nikdy jsem s Gladem v bahně nezůstal a to Bighorny nejsou zrovna ideálním Mud obutím.

Špatně si Glad nevede ani v trialových pasážích. Díky malým plastům a poměrně kompaktním rozměrům se naskládáte bez problémů i do utažených zatáček mezi stromy. Podvozek dává dobrou odezvu a není tak problém se pustit i do hodně krkolomných tras. Jak už jsem psal výše, pomáhá při tom i motorová brzda, která ve sjezdech dává výbornou trakci na všechna kola. Když pak zařadíte Lko a 4x4, čtyřkolka se ve sjezdu skoro zastaví.

Journemyna Gladiator Sport přináší zajímavou alternativu ke klasickým pracovním jednoválcům, které jsou sice praktičtější, ale trochu jim chybí ten pravý „fun faktor“. Ale nemyslete si, že je Glad určený jen pro zábavu, najdete na něm kouli, naviják i dva středně velké nosiče. Své místo si tak může najít i v nějaké té expedici. Cena pak hovoří za vše.


Technické údaje


Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz