fotka

Journeyman Gladiator Z8 prověřen!

  • vydáno: 7.10.2013
  • autor: Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, Motoráj Rallye

Většina testů má jen pár hodin, nafotíme, svezeme se, zkusíme, co čtyřkolka umí a vracíme jí dealerovi. Tentokrát ale byla příležitost dát novince od Journeymanu trochu do těla a to hned v extrémním rumunském závodě. Obstálo autíčko v terénu pro trial?

Musím přiznat, že jsem novou Z8 vyzvedával trochu s rozpaky, nový stroj, který měl najeto 100 kilometrů, nikdo ho neznal, náhradní díly jsme nebrali, no a před námi stovky kilometrů v těžkém terénu. Ale jak řekl Charles Bukowski, „svět patří těm, co se nepo...ou, takže do toho.

Na první pohled je na autě vidět pokrok, design je líbivější, než na Z6 a je tu i pár detailů, ze kterých se v továrně CF moto poučili. V autě je nový volant, pár úprav v interiéru, lepší ochrana spodku, lépe řešený nárazník. Alfou a omegou je ale dvouválcový motor shodný s X8, který je v autíčku mnohem zábavnější. O tom jsme se přesvědčili hned od prvních kilometrů závodu. Měl jsem trochu strach z obsazení dvěma jezdci, ale mé obavy byly naprosto zbytečné. I při plném obsazení a s nářadím v korbičce má auto výbornou dynamiku a ani prudké výjezdy nebyly problém. Spolupracují i pneumatiky CST Abuzz, které mají jedinou slabinu a to je proříznutí z boku, ale lepili jsme nakonec jen jednou.

Na trati se Gladovi nejvíc zamlouvaly dlouhé šotoliny, kde nebyl problém si to hrnout i stovkou bez ztráty stability a kontroly nad autem. Třešničkou pak byly kontrolované drifty. Auto dává dobrou odezvu od dění pod koly a vy tak přesně víte, kdy si auto ještě pohodlně klouže a kdy už by se chtělo začít převracet. Zlatým hřebem našeho působení v Rumunsku byl ale obávaný sjezd v jedné z etap. Terén byl hodně náročný i pro čtyřkolky a nám komplikovaly život ještě stromy rostoucí proklatě blízko u sebe. Občas nebylo zbytí a spolujezdec musel ven a vyvažovat, aby se auto nepřevrátilo. Večer jsme pak sklidili nevěřícné gratulace od ostatních závodníků.

Průchodnost těžkým terénem byla nakonec tou nejzásadnější výhodou Z8, tam, kde se čtyřkolka převrací na bok, nebo na záda v prudkém stoupání je dlouhé a široké auto pořád stabilní, za volantem navíc nemáte takový přehled, abyste se stihli bát. Pokud jsme se dostali do problémů, stačilo zapojit 4x4, zařadit Lko a jelo se dál. Uzávěrku předního diferenciálu jsme nakonec použili jen jednou při jízdě korytem potoka.

Nejzásadnější problém jsme si nakonec způsobili sami. Při jízdě úvozem jsem přehlédl kořen v koleji, zastavilo se o něj přední kolo a ohla se spojovačka. Mé kletby zmírnil jen fakt, že na tom samém místě havaroval i jiný jezdec. Vše jsme ale vyřešili takzvaně na rumunský způsob, tedy za pomoci kamenů a trochy síly. Menší závadou už byl utržený zadní stabilizátor, u kterého inženýři trochu podcenili sílu plechu na jeho držáku. Rumunsko je ale země šikovných lidí, takže 20 minut a jelo se dál!

Závod jsme nakonec v kategorii UTV vyhrály a k mé radosti jsme pojeli i pár soupeřů na čtyřkolkách a motorkách. Poděkování patří samozřejmě i Martinu Kalousovi, který navigoval. Ale zpět k autíčku. Ačkoliv rozhodně není stavěné na závodění, ale spíš k rekreační jízdě, dokázalo, že si rozhodně zaslouží pozornost, vždy jsme jej dovezli do cíle a paradoxně strávili servisem mnohem méně času než soupeři, ale co je hlavní, byla to fakt velká zábava!

Video

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz