fotka

Journeyman Gladiator X8 EPS Elka edition – lepší už být nemůže

  • vydáno: 24.3.2014
  • autor: Matěj Oliva

Takhle dlouhý název čtyřkolky jsme tu dlouho neměli, ona ani X8 není z nejkratších a nejen proto jsme vždy tak trochu toužili po posilovači řízení. No a teď je tu!

Jako první jsme spolu s Danem z Quadu mohli usednout za řídítka „naposilované“ X8, no a abychom měli pořádné srovnání, vzali jsme na naší testovací trať i základní verzi. Kromě posilovače jsme měli X8 osazenou také paketem Elka, který zahrnuje kompletní tlumiče od kanadského výrobce. Ten můžete mít za příplatek k verzi s posilovačem i bez něj.

První přesun vedl po silnici, kde EPS až tak moc nevyužijete, bývá to spíš naopak, řidič díky EPS často ztrácí tu pravou odezvu od silnice. U X8 se podažilo tento efekt maximálně eliminovat a čtyřkolka prostě jen za použití minimální síly držela stopu jak měla. Teď už ale do terénu!

Nejdříve rychlý přesun po polňačce. Tady je kombinace podvozku Elka a posilovače hodně markantní a na základní verzi se Elka edici prostě stíhat nedá. Přes díry a louže čtyřkolka proplouvá bez sebemenšího zaváhání a zatímco na sériovém podvozku jsem musel jít do stupaček, na Elkách se dalo jet v pohodě v sedě. Bavíme se ale o rychlostech přes 90 km/hod.!

Při pomalejší jízdě se rozdíly smazávají, ale i tak je podvozek zkrátka znát. Pokud tedy jezdíte svižné výlety, za Elky si rozhodně připlaťte, pokud vás ale zajímá spíš práce, není třeba se sériových tlumičů bát. Teď už jsme ale na naší oblíbené trialové trati, kde se může X8 s posilovačem naplno ukázat.

Dokud jedeme rychle a hlavně jen se zadním náhonem, není posilovač zase tak markantní výhodou, ale co se děje po připnutí předního náhonu všichni víme. Řízení je najednou těžké a pro ty chvíle je EPS ideální pomocník. I v nulových rychlostech můžete řídítky otočit naprosto snadno třeba jednou rukou. Někdy jde řízení možná až moc snadno.

Při jízdě přes velké kameny, kde je třeba neustále prudce měnit směr je posilovač k nezaplacení. Na klasické X8 jsem toho měl brzy plné ruce, zatímco Dan na EPS v pohodě projel všechny náročné pasáže aniž by se zadýchal. Trial je zkrátka disciplína, kde je posilovač k nezaplacení.

Journeyman pro vás navíc připravil opravdové dilema. V nabídce totiž zůstanou všechny verze X8 a můžete libovolně kombinovat výbavu. Vybírat můžete ze základní verze za 194 990,-. Verze De Luxe s nitrogenovými tlumiči za 204 990,- Kč, pak je tu Elka edice za příplatek 16 990,- Kč, no a za posilovač si můžete připlatit 20 000,- k jakékoliv edici budete chtít! Zní to možná trochu komplikovaně, ale v podstatě tu jsou dvě varianty - základ a De Luxe. K oběma si pak můžete pořídit posilovač, nebo Elky.


Technické údaje


Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz