Už zatraceně dlouho jsme tu neměli žádnou přestavbu. Zato ta, kterou si představíme dnes opravdu stojí zato. Nejde tentokrát o nic pro expedice, nebo závody, ale rovnou o armádní speciál!
Čtyřkolku jsme sice mohli vidět už na výstavě Motocykl v Praze, ale přeci jen svézt se na ní, to je něco jiného. Nejdřív ale něco k technice. Základem je klasické dlouhé SMC Jumbo 720 s karburátorem. Největším problémem, kterému konstrkce čtyřkolky čelí je zatížení. Bylo třeba vyztužit nosiče a připravit konstrukci pro osazení těžkým kulometem. Vyztužené jsou i boky čtyřkolky pomocí rámů.
Jumbo bylo také třeba připravit na jízdu drsným terénem po celém světě. Přední nárazník musel pryč a nahradil ho odolný plech. Stejně je na tom i spodek čtyřkolky a ramena. Jumbo by mělo bez problémů projet kamenité pouště.
Důležitá je i barva, Jumbo je nastříkané do pískové úpravy. Skrýt čtyřkolku je ale potřeba nejen před zraky nepřátel, ale také před radary a elektronickým naváděním. Čtyřkolku tak lze tlačátkem elektricky zcela vypnout a zachovat jen funkci motoru, nebo čtyřkolku odpojit úplně.
Naopak aby jezdec dobře viděl, je Jumbo dovybaveno LED dálkovými světly, které i za bílého dne dokáží oslnit protijedoucího. Noční test jsme bohužel neprovedli.
Do těžšího terénu jsem se s Jumbem bohužel nedostal, čtyřkolka byla zrovna na cestě na testy a nesměli jsme jí zašpinit. I tak jsem si ale ověřil, že Jumbo neztratilo svou výbornou ovladatelnost a osazení armádní výbavou v podstatě nepostřehnete. Proběhlo i testování střelby s těžké zbraně, která často čtyřkolkám dokáže hodně zatopit. Jumbo ale obstálo a bude pokračovat na další testy, které by mu mohly otevřít cestu do skutečného nasazení.