fotka

Yamaha Raptor 700 a YFZ 450R 2014 v písku

  • vydáno: 23.4.2014
  • autor: quadweb.cz

Zima je sice už za námi, přesto není od věci zajet se ohřát do slunné Kalifornie, konkrétně do dunových polí aka Glamis. Své stroje pro sezonu 2014 tu představila Yamaha a i když jsme se žádných velkých inovací nedočkali, svezení to bylo rozhodně působivé.

Jako první nás čekalo svezení na populárním Raptoru 700. Ten zůstává už téměř osamělý ve své třídě a Yamaha z toho náležitě těží. Motor Raptoru je při správné péči v podstatě nezničitelný, stejně jako zbytek robustní konstrukce čtyřkolky. Motor vyniká hlavně svým točivým momentem, který nastupuje od nejnižších otáček, takže když to trochu přeženu, stačí ráno zařadit trojku a jezdit na ní celý den. Řazení ale rozhodně není problém, převodovka je rychlá a přesná.

Motor ale není vše, okolo něj je postavena robustní čtyřkolka s trochu úzkým a vysokým podvozkem. Nesedíme ale na závodním speciálu, ale na volnočasové cross country čtyřkolce. Tomu odpovídá i celkové nastavení. Podvozek je osazen jednotkami KYB, které jsou plnně nastavitelné a umožňují nejjemnější naladění podle aktuálních podmínek, do kterých se zrovna chcete pustit. Jediným neduhem, se kterým čtyřkolka v písečných dunách bojovala tak byla hmotnost, která zkrátka není ideální, ale díky ní máte pod sebou opravdu odolný a robustní stroj, který toho hodně snese. Zajímavé bylo i svezení na Raptrou osazeném výfukovým systémem GYTR, motor získal ještě více krouťáku a čtyřkolka se dokázala zvednout i z nejnižších otáček. Působivé...

Rko nezklamalo

Pokud chcete na čtyřkolce závodit, máte dnes už opravdu malý výběr. Mezi favority bude ale určitě patřit Yamaha YFZ 450R, dnes už kultovní sportovní čtyřkolka, která slaví úspěchy nejen na poli závodů, ale i ve statistikách prodejů. Před několika lety se Rko dočkalo zásadních úprav, jako je prostorový rám z plechových výlisků, vstřikování paliva a nový podvozek. Od té doby jsou už ale úpravy spíše kosmetické, jen pro letošní rok dostalo Rko nový podvozek KYB, který by měl stačit pro běžné sportovní ježdění a odpadá tak nutnost hned po nákupu investovat do nových tlumičů.

Rko je oproti sedmistovce lehčí, výkonnější, širší a nižsí. To se v písku zatraceně hodí, máte najednou pocit, jako když přesednete z Hummeru do motokáry. Rko je poddajné, motor má čitelný nástup, ale oproti sedmistovce ho musíte podstatně víc točit. Velkým překvapením byl podvozek, který se při troše snahy dal vyladit k velmi slušným výkonům a přikláníme se k tomu, že méně náročnému jezdci může bohatě posloužit i při závodním nasazení. Zapracovalo se i na brzdách, i když ty nejsou na písku tak třeba. Jejich nástup je razantnější a fungují spolehlivě i při dlouhé jízdě ve vysokých teplotách. Zkrátka Rko zůstává v popředí mezi sportovními čtyřkolkami a po ukončení výroby KTM zastaralé technice Suzuki a Hondy zůstává vedle Can-amu v podstatě jedinou volbou pro sportovní jezdce...

Další články z rubriky:



    Warning: file_get_contents() [function.file-get-contents]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551

    Warning: file_get_contents(http://motomedia.cz/motodeniknovinkyostatni-redesign.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /data/web/virtuals/306600/virtual/www/domains/quadweb.cz/system/content.php on line 4551
    Copyright © 2010-2016 quadweb.cz