Yamaha se před nedávnem rozhodla inovovat svou modelovou řadu UTV a doplnit už trochu obstarožní Rhino větším kolegou. Po klasickém Vikingu přichází i superpracovní varianta s plnohodnotnými šesti místy.
Říkáte, že šestimístné stroje již na trhu jsou? To ano, ale mají místa k sezení řešená jen lavicí, která je nepohodlná a v terénu není pro pasažéry ideální, protože poskytuje malou oporu. V Yamaze tak namontovali do Vikinga šest plnohodnotných oddělených sedaček. Můžete tak jet i vedle svého největšího nepřítele, mačkat se totiž rozhodně nebudete! Každý jezdec má pak k dispozici tříbodový pás připevněný k rámu a pevné kleci.
Na rozdíl od konkurence se Yamaha zamyslela i nad úložným prostorem. Ten je pod všemi sedačkami a využívá tak maximálně každé volné místo ve vozidle. Samozřejmostí je pak sklopná korba a tažné zařízení. V katalogu doplňků pak můžete přidávat různé tašky, střechu, boxy do korby, atd..
O pohon se stará jednoválec o objemu 686ccm, který známe z klasického Vikinga. V šestimístné verzi má upravené sání, které je delší a zvětšuje vzdálenost i od vzduchového filtru. Ten má rovněž navýšenou plochu. Pro lepší průběh výkonu byla přemapována řídící jednotka. V souvislosti se zvýšeným zatížením Vikinga musel být upraven i Variátor a spojka. Rozjíždění plně naloženého stroje tak nebude problém.
Důležitá je samozřejmě i průchodnost terénem. Viking má možnost připojení 4x4 a samozřejmě i uzávěrku předního diferenciálu. Vyoskému zatížení je přizpůsoben i podvozek. Tlumiče jsou tužší a vyztužena byla všechna ramena nezávislého zavěšení. Zvýšena je také světlá výška - dlouhá konstrukce snižuje možnost přejezdu ostrých hran, proto je třeba vyšší světlost. Zesíleny byly samozřejmě i brzdy.
Samotná jízda se dá označit především slovem pohodlná! Ani při nasednutí šesti osob není cítit žádené zvláštní omezení. Vše funguje výborně a i sedačky jsou v rámci možností velmi pohodlné. Dobře se jeví i zpřevodování převodovky. Motor má dost dynamiky a ani při plném zatížení není autíčko nijak extra líné. Samozřejmě v rámci možností jednoválcové sedmistovky. Velmi dobře fungoval i posilovač řízení, který je u takového stroje doslova nezbytností.
Yamaha přišla na trh s hodně zajímavou záležitostí, která ale zaujme hlavně stavební firmy, farmáře, nebo horské hotely, popřípadě sakra velké rodiny:-) Každopádně o uvedení na český trh zatím nemáme informace a vzhledem k aktuálnímu přístupu Yamahy ke čtyřkolkám je to spíše nepravděpodobné.