fotka

Kwasaki Bruteforce 750 - stále má co nabídnout

  • vydáno: 21.10.2017
  • autor: quadweb.cz

Motor téhle čtyřkolky je už legendární, zatímco konkurence už nabízí litrové agregáty, Kawasaki se dál drží osvědčeného dvouválce, který má výkonu na rozdávání a i v pracovní čtyřkolce nabízí nebývale sportovní charakter.

Motor (749ccm), který Kawasaki používá již několik let a to jak v pracovním Bruteforce, tak i ve sportovní verzi a UTV se vyznačuje silným zátahem v celém spektru otáček. Zatahuje lineárně takřka od volnoběhu a zatahuje až k omezovači, kde graduje výkonový nástup a udržet trakci všech kol je velmi náročné.

Čtyřkolka ale není jen o dobrém motoru. Zbytek stroje musí spolupracovat a to je velmi důležité. V novém modelu, který dostal zcela nový design se pracovalo na podvozku. Všechna čtyři kola jsou nezávisle zavěšená na dvojitých A ramenou. Velmi zajímavě vypadají zdvihy, které jsou 17cm vepředu a 19cm vzadu. Podvozek je nastavitelný v předpětí pružin.

Novinkou je elektronický posilovač řízení, který pomáhá zkrotit divoký motor. Je adaptabilní, což znamená, že se tuhost řízení přizpůsobuje rychlosti stroje. V trialových pasážích můžete řídit takříkajíc jedním prstem, naopak ve vysokých rychlostech se chová jako tlumič řízení.

Za řídítky vás čeká velmi slušný komfort. Sedačka je dostatečně dlouhá i široká. Stejně jsou na tom stupačky, nedostatku prostoru se nemusíte bát ani ve velkých zimních botách. Velmi dobře se ovládá i nožní brzda, která bývá u pracovních čtyřkolek často problematická.

Po startu dvouválce máte okamžitě jasno, s jakým agregátem máte tu čest. Na stisk plynové páčky reaguje naprosto okamžitě a velmi snadno se vytáčí. Převodovka je přesná a rychlosti zapadají bez problémů i u jen lehce zajetého stroje.

Stejně dobře funguje i uzávěrka předního diferenciálu. Ta je elektronická a zapadá naprosto bez problémů a bez prodlevy. Přiřadit jí můžete dokonce i při pomalé jízdě. Stejně je to s připojením předního náhonu.

Podvozek funguje tak, jak u pracovní čtyřkolky čekáte. Při jízdě těžkým terénem velmi dobře kopírují trať a problém nejsou ani náročné pasáže. Horší to je při rychlé jízdě, nedej bože při skokách, kde tlumiče dostanete snadno na limit. Pokud ale chcete s Kawou závodit, musíte se poohlédnout po nějakém tom tuningovém podvozku.

Bruteforce je rozhodně stále čtyřkolka, která stojí za zvážení. Dostanete osvědčený a hlavně velmi zábavný motor, kvalitní zpracování, originální design a hlavně velmi dobré jízdní vlastnosti. Kawasaki se hodí jak pro práci, tak i pro výlety, nebo expedice.

Video

Další články z rubriky:

    Copyright © 2010-2020 Quadweb.cz